• Dalkulla m 3

Teneriffa o vädret där.........

Vi ska åka till Teneriffa under våren och har ju hört att vädret är väldigt varierande där efter som ön har olika klimatzoner.

Nån som varit där under våren och besökt Playa Paraiso, eller Playa de las americas, hur är vädret där????

Är det barnvänligt?

Hoppas ju på lite sol också.....

• Svar på tråden Teneriffa o vädret där.........
  • Plastgurka

Har varit Playa de las americas 2 ggr och det har varit jättebra! Det är rätt sida av ön! Däremot är det oftare dåligt väder på norra sidan, på andra sidan vulkanen.. Molnen har en förmåga att samlas på den sidan berget..
    Barnvänligt vågar jag inte svara på, hade inga barn när vi va där.

• In the summertime

Playa de las americas är ju mer partystället för ungdomar på ön. Men det går säkert att hitta lugnare ställen även där. Los Christianos bodde vi där var det mycket barnfamiljer och äldre och det var gångavstånd till playa de las americas. De är ju strandpromenad mellan.

• Smaragd

Vi ska åka till Teneriffa i början av februari. Till las Americas. Var där ett år i början av december och då var det behaglig värme, inte för varmt i alla fall. Solen sken, men brun blev man nog inte riktigt.
    Men med småbarn tycker jag det är bara bra med måttlig värme!
    Ska bo i andra änden av staden, mot Los Gigantes förbi Fanabé området. Bodde på Fanabé för sex år sen och det var toppen, lite finare o betydligt lugnare än i centrum! Nu har ju staden växt ytterligare så har valt Tjäreborgs hotell som är längt mot Los Gigantes för att få lite lugn och ro!

• smiley77

Vi var på Teneriffa och kom hem förra söndagen. Vi bodde i Playa de las Américas och hade superfint väder hela veckan, så även förra gången vi var där. Playa de las Américas är känt för att vara lite mer partyställe men det är främst runt centrum. Vi bodde nere vi havet nära strandpromenaden och höll oss runt där på kvällarna och det var superlugnt. Norra delen av ön runt Puerto de la Cruz äe lite mer vanskligt med vädret som några redan nämnt, vi har dock varit en vecka där också ett annat år och hade superväder hela tiden då med. Så det är väl tur och otur som med mycket annat. Tyvärr funkar nästan aldrig sidan www.tenerife.nu annars finns det mycket bra info där.

• smiley77

Såg nu att du skulle dit till våren och vi har varit där runt nov-dec, men överhuvudtaget så är södra sidan väldigt solsäker vad jag har hört...

• orzia1

Tenriffa är en helr underbar ö. det är kallare på norra sidan o precis som all de kanarieöarna överlag så kan vädret variera, det kan det överallt...

Norra sidan av teneriffa är helt underbart o jag rekommenderar verkligen att hyra bil o åka upp till Mercedes skogen (naturresarvat) o även åka upp på vulkanen men ta med varma kläder för där e kallt (kan tom vara halt längst uppe dvs minus grader)

Svar på tråden Teneriffa o vädret där.........