• mamma till tre busungar

8 år - 129 cm - hur många tum på nya cykeln?

Vi velar mellan 20 och 24 tum till snart 8-åriga dottern. Vilket är bäst till ett barn i den åldern och med hennes längd?

• Svar på tråden 8 år - 129 cm - hur många tum på nya cykeln?
  • CallGirl

Det beror på barnets kroppsbyggnad och modell på cykel. Kolla runt lite hos återförsäljare och låt henne prova. Vi valde tillslut en 24" från spesialized för den hade ganska kort ram och då satt våran dotter ( 7år och 125 cm) bra. Andra märken vi provade fungerade inte lika bra för att bland annat ramen var olika.

• mamma till tre busungar
    CallGirl skrev 2011-07-27 22:35:25 följande:
    Det beror på barnets kroppsbyggnad och modell på cykel. Kolla runt lite hos återförsäljare och låt henne prova. Vi valde tillslut en 24" från spesialized för den hade ganska kort ram och då satt våran dotter ( 7år och 125 cm) bra. Andra märken vi provade fungerade inte lika bra för att bland annat ramen var olika.
    Nådde hon ner med fötterna då?
  • EMO 979

Min 9 åring med sin nätta längd på 123 cm har en 20 tums som hon detta år fått höjt upp sadel /styre på så jag skulle nog råda att köpa en 24 tum till din tös...

• cicci85

Min 6-åring är ca 125 cm och fick en 20", vi fick höja upp sadeln nästan en dm direkt så jag skulle satsa på en 24" för er del.

• Majsan70

Vi köpte 24" till vår dotter som är 128 cm. En Sjösala pärln blev det. 20" som hon hade innan var på tok för liten.

• CallGirl
    mamma till tre busungar skrev 2011-07-27 22:43:07 följande:
    Nådde hon ner med fötterna då?
    Det har jag ingen koll på. Hon är så duktig på att cykla att jag inte tänker på det
  • CallGirl
    CallGirl skrev 2011-07-28 08:43:03 följande:
    Det har jag ingen koll på. Hon är så duktig på att cykla att jag inte tänker på det
    För jag var inte med den vi köpte den
Svar på tråden 8 år - 129 cm - hur många tum på nya cykeln?