• Anonym (gravid)

Min sambo har valt en skitful tatuering!

Fan, här sitter jag och bölar, gravid i vecka 22... Jagär säkert helt dum i huvudet, men jag kan inte släppa det här...
    Min sambo ska tatuera sig på fredag, han har ett par sedan innan som är ok, men den här gången har han valt ett motiv som jag verkligen avskyr. Eller, tanken så som jag trodde att det skulle bli var shysst - oldschoolmotiv med en uggla bl.a., jag gillar stilen. Men tatueraren skickade en skiss ikväll, och den är så jävla ful! Jag VET att det inte är min arm, eller min kropp, men jag står inte ut med att han ska tatuera in den här... Jag bröt ihop då jag såg den.  Sambon fattar ingenting och tycker att jag är en idiot. Det ser ut som en jävla ruggig duva med tråkig fantasilös fjäderdräkt och pyttelitet huvud. Kringmotivet hänger inte ihop över huvud taget.  Eftersom sambon vill ha den delvis som cover up så går det tydligen inte att få det som det var tänkt från början. Vad fan, jag är förbannad över att sambon två dagar innan inte har klart för sig hur tatueringen ska se ut, och lämnar över till tatueraren att bestämma... Jag vill inte se den jävla tatueringen om han gör den så som den ser ut nu!!! Han lägger flera tusen på en sittning, då bör man väl planera i god tid så att det blir precis som man vill ha det?

Och ja, jag är gravid, och ja, jag överreagerar säkert, men vad fan ska jag göra?!

/ledset hormonmonster

• Svar på tråden Min sambo har valt en skitful tatuering!
  • rune

Upp med bild så vi andra får garva och peka finger!

• Ess

Be honom skjuta upp tiden så att han får tag i ett snyggt ritat motiv. Tyckte han själv att den var snygg?
    Han kan väl kolla med fler tatuerare och få förslag att titta på och jämföra.

• Anonym (gravid)

Han har bokat tiden sedan lång tid tillbaka, och är skitförbannad på mig för att jag förstör, som han kallar det. Han tycker själv inte att det är något fel på den, men så kan han heller inte rita ett rakt streck, ens... Han ser alltså inte att proportionerna är helt fel och att själva skissen är fullständigt fantasilös. Han påstår att tatueraren är skitduktig, och att han har gett honom fria händer att rita. Men vad fan - 36 timmar innan sittningen får han, sambon, ett motiv och bara... jaha, okej, då gör jag väl den här då? Jag är så jävla trött, det är inga byxor vi snackar om som man kan byta efter en vecka. Jag vill inte se den förbannade tatueringen, och jag vet att han kommer att avboka tiden, och sen är allt mitt fel och jag har förstört alltihop. Helvete!

• Ramborg

Men nu tror ja ni överreagerar båda. Andas djupt, TS. Det är jättebra att du hjälper honom så han får en FIN tatuering som ska sitta där resten av livet. Han får boka en ny tid helt enkelt och låta rita om bilden tills den blir bra. Några veckors eller till och med månaders väntan jämfört med att han ska ha den hela livet... Det kan han stå ut med.

• Karolinan01

Om han är nöjd med motivet förstår jag mycket väl att han blir upprörd över ditt beteende. Det är hans kropp och hans val om/hur han ska smycka den. Jag hade gått i taket om min eventuella sambo hade lagt sig i/påpekat hur min tatuering skulle se ut. Låt honom begå sina egna misstag istället för att lägga smolk i glädjebägaren, framförallt när det i detta fall faktiskt inte handlar om några allvarligare beslut.

• JennyS83

Jag förstår absolut dina anledningar till att du inte vill att han ska göra tatueringen.
    Men det är väldigt privat vilken tatuering man väljer. Och du borde inte ha sagt nånting alls. Du borde ha hållt det för dig själv.
    För det är inte din sak. 

Lite sent nu i efterhand. Men jag tycker inte man ska lägga sig i andras tatueringar.  

• Anonym

Jag utgick från att sambon hade valt ett hakkors, HA-logga, öl byggde denna vackra kropp eller nåt liknande, så handlar det om en uggla med litet huvud! Ja, jag tycker du överreagerar TS! Det är hans val.

• viseversa
    JennyS83 skrev 2011-07-28 09:21:53 följande:
    Jag förstår absolut dina anledningar till att du inte vill att han ska göra tatueringen.
    Men det är väldigt privat vilken tatuering man väljer. Och du borde inte ha sagt nånting alls. Du borde ha hållt det för dig själv.
    För det är inte din sak. 

Lite sent nu i efterhand. Men jag tycker inte man ska lägga sig i andras tatueringar.  
    Jo om man ser attd et komemr bli ett stort misstag att sätta den på kroppen. jag skulle absolut sagt vad jag tycker om någon av mina vänner eller sambo visade upp en skiss på en tatuering jag VET skulle bli dlig. Jisses den sak ju sitta hela livet klart som fan jag tänker varna dom. Sen om dom gör den ändå kan jag itne göra något åt. men då har jag iallafall gett min åsikt.

Ts prata med din sambo och gå igenom bilden tillsammans. Slå upp bilder på ugglor på n'ätet och fråga om han verkligen tycker tatueringen kommer bli bra. och påpeka attd et handlar om något hans ka ha på sig hela livet. och att det är välduigt dyrt att tatuera sig och vill man då itne det ska bli perfekt?
  • Anonym

min fd sambo tatuerade in en skitful tatuering, så meningslös o tråkig. Han var själv medveten om hur tråkig o meningslös den var men ville ha den i alla fall och menade att det var svårare att ångra en tråkig tatuering än någonting man för stunden tycker är tufft o spännande. visst... men den var ful likafullt.

Tatuerade sig bakom min rygg gjorde han också, han vågade inte berätta att han skulle tatuera sig eftersom han var så konflikträdd och inte ville riskera att stöta på motstånd.

Hur som helst, är glad att det är slut mellan oss av antalet andra anledningar men visst är det en bonus att jag slipper se den där fula tatueringen någonsin igen:D 

• BlommyNess12

Min sambo har också en ful tatuering, han har några riktigt snygga, men en som verkligen inte är ettbdugg vacker.. Jag lovar, du kommer inte göra mer än att ignorera den,om du nu älskar din sambo så är han fin ändå

Svar på tråden Min sambo har valt en skitful tatuering!