Vad tycks om Kristina?
På senare dar har jag gått och fått ett nytt favoritnamn. Kristina. Så om jag någon gång skulle få en dotter skulle Kristina ligga bra till.
Är så nyfiken på vad ni namnexperter tycker om det :)
På senare dar har jag gått och fått ett nytt favoritnamn. Kristina. Så om jag någon gång skulle få en dotter skulle Kristina ligga bra till.
Är så nyfiken på vad ni namnexperter tycker om det :)
Helt fel generation för min smak. Ett av de vackrare i den gruppen, iofs, men fortfarande i "så heter mammas all väninnor"-kategorin.
Det går väl an men jag föredrar smeknamnet Stina.
Kristina funkar jättebra som mellannamn annars säger jag heeeeelt opartiskt.
Jag tänker inte alls på det som ett 40-talsnamn. Gillar det för att det är kungligt och så har jag hört att om kronprinsessan Victoria får en dotter är det stor chans att hon får namnet Kristina. Och sen gillar jag det bara för det är superfint!:)
Det går väl an, men själv har min dotter det som mellannamn efter mig och hennes mormor.
Det är ett fint namn men känns lite gammalmodigt idag. Bara du inte stavar det med Ch, det är inte lika vackert. tyvärr vet jag en person som är väldigt märklig vid det namnet, men hon ska inte förstöra det för mig =)
Tro mig allihopa Kristina blir snart ett modenamn, det är dags för 40-talsnamnsvågen!=)
Jag tycker det är ett fint namn. Om man vill ha ett namn till sitt barn som inte ligger på 10-topp så är det ju jättesmart att välja ett namn ur "fel" generation. Då har man ett namn som oftast är välkänt och lättstavat men som ingen annan på barnets förskola heter. Mina favoriter i den kategorin är Ingrid, Inger och Kerstin. Lena ligger också bra till.
Mycket fint namn. Det är ett av mina mellannamn.