• Anonym (trådskaparen)

Ni som kände drag i äggledaren och stickningar

Som rubriken lyder.
    Ni som kände att det drog lite i äggledaren och kände av stickningar  eller ett litet hugg vid något tillfälle.
    Plussade ni?
    Blev det en lyckad graviditet? Dvs inget missfall
    Hur länge kände ni att den dragande känslan i äggledaren? Alltså ett par dagar, nån timme eller nån vecka?
    Kände ni några andra symtom förutom det?

Bara nyfiken =)

MVH

TS

• Svar på tråden Ni som kände drag i äggledaren och stickningar
  • MansonDust

Jag kände runt BIM varje gång, stickningar vid äggledarna & livmodertrakten.

Jag plussade & har haft både MF & fått barn.

flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11.
  • Anonym (villhabarnNU)

Jag har detsamma just nu! Sedan jag haft ÄL nu runt den 16:e så har jag känt detta och jag väntar mensen fredag/lördag , alltså imorgon och på lördag. Tog en sticka precis för jag kunde inte hålla mig, och den visade negativt. Tror fortfarande att det kan vara något pga fler symtomer så som lite illamående ibland, yrhet, rosig om kinderna, konstig smak ibland, lite mer kissande osv.

Det kan även vara sådant jag känner av lite extra nu eftersom längtan och vilan är så stor. Ska testa igen nästa vecka och tills dess hoppas jag att mensen INTE kommer! :)

• Anonym (villhabarnNU)

*viljan   

• SailorGirl

För mig var det såhär:

Stickningar och/eller pirrande mitt i som om någon stoppat upp en kniv med hullingar: Gissningsvis av att livmodertappen höll på att vidga sig inför mens.

Hugg/stick/pirr i ena sidan: Ägglossning. Kunde kännas korta stunder (någon sekund i taget) till och från under ett par, tre dagar, eller en gång som ett kraftigt hugg. Är inte någon säker parameter att gå efter, eftersom det sker många saker i äggledaren som kan kännas på liknande sätt. Hur det känns i äggledaren är mig veterligen inte relaterat till hur graviditeten går.

När jag väl blev gravid: Träningen gick betydligt sämre över en natt, flytningarna var normala för perioden jämfört med de månader då jag inte blivit gravid, inga ömmande bröst, kissnödighet, yrsel, trötthet eller molvärk förrän efter BIM när jag redan testat positivt. Kom EN droppe orange flytning mellan ÄL och BIM som jag gissar var den berömda/mytomspunna nidblödningen.

• Anonym (trådskaparen)
    Anonym (villhabarnNU) skrev 2011-07-28 09:20:13 följande:
    Jag har detsamma just nu! Sedan jag haft ÄL nu runt den 16:e så har jag känt detta och jag väntar mensen fredag/lördag , alltså imorgon och på lördag. Tog en sticka precis för jag kunde inte hålla mig, och den visade negativt. Tror fortfarande att det kan vara något pga fler symtomer så som lite illamående ibland, yrhet, rosig om kinderna, konstig smak ibland, lite mer kissande osv.

Det kan även vara sådant jag känner av lite extra nu eftersom längtan och vilan är så stor. Ska testa igen nästa vecka och tills dess hoppas jag att mensen INTE kommer! :)

Vi är i exakt samma situation. Men jag vågar verkligen inte hoppas på för mycket. Jag förväntar mig att få mens runt lördag/söndag och allra senast måndag.
    Jag testade idag och det va neg. Illamåendet som jag känner ibland försvinner om jag inte tänker på det.
    Däremot har jag blivit "körig" i magen. Kan dock bero på mina nya vitaminer...
    Brösten har jag inte känt av. För nån månad sen gjorde de dock ont, nån vecka innan jag fick mens.
    Trött är jag alltid så det är svårt att jämföra och jag har själv reagerat på att jag kissat mycket mer ett par veckor.
    Enligt mig kan det lika väl vara en urinvägsinfektion. Eller att jag håller på att bli förkyld.
    Det är många jag känner som nyss varit förkylda så det är säkert det allt handlar om. Och att jag helt enkelt ätit för mycket skräp sista tiden så magen trotsar lite på olika sätt.

Att just jag skulle vara gravid är lite för bra för att vara sant. Och min erfarenhet lyder:

Om någonting känns för bra för att vara sant, så är det troligtvis det.

• Anonym

Jag har faktiskt under båda mina graviditeter känt ju det där du beskriver, drag och stickningar, liksom det kittlades till lite i livmodern.

Andra gången kände jag exakt igen känslan och sa till min man, nu blev jag gravid. Han bara skrattade. Vi försökte nämligen inte ens bli med barn, trodde det var en säker period. Men 9 månader senare föddes vår dotter.

Så kan det gå.

• Anonym

Glömde svara på de sista frågorna. Sticken vara bara några dagar, kanske två, det kändes inte hela tiden det kom och gick liksom.

Nej hade inga andra sumtom, de får man ju först efter några veckor kanske v 7 eller så. Men så pass tidigt som dagarna efter samlaget så har man ju inte några andra grav symtom. Men jag kände tydligt att ägget satte sig fast i livmodern. Alla de månader jag inte blivit gravid (typ 1000 st ) har jag aldrig känt detta. Bara de två gånger i mitt liv som jag blivit gravid.

• Anonym (trådskaparen)
    Anonym (villhabarnNU) skrev 2011-07-28 09:20:13 följande:

Hur har det gått för dig?
  • Anonym (villhabarnNU)
    Anonym (trådskaparen) skrev 2011-07-29 09:12:26 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Hej! Jag har inte fått min mens ännu men vaknade upp av enormt illamående inatt, var akut sugen på fanta, tog en slurk men spottade ut det då det smakade apa! Kanske nått på G? Hoppas ialla fall, eller är jag skengravid eller nått hehe :)

Hur går det för dig? :)
  • Anonym (trådskaparen)
    Anonym (villhabarnNU) skrev 2011-07-29 14:34:45 följande:
    Hej! Jag har inte fått min mens ännu men vaknade upp av enormt illamående inatt, var akut sugen på fanta, tog en slurk men spottade ut det då det smakade apa! Kanske nått på G? Hoppas ialla fall, eller är jag skengravid eller nått hehe :)

Hur går det för dig? :)
    Står stilla här med men det känns verkligen som mens är på väg. Den smyger sig sakta fram så jag väntar den inatt eller ev imorgon.
    Jag håller nog på att bli sjuk däremot för jag är fortfarande körig i magen och ont i huvudet och tyckte jag fick ont i halsen igårkväll. Har nyst lite och har munsår och blåsor i munnen. Så är det nästan varje gång jag ska bli förkyld. 
    Annars känner jag inget alls, bara att mensvärken börjar smyga sig på... *suck*
  • Anonym (villhabarnNU)
    Anonym (trådskaparen) skrev 2011-07-29 15:17:19 följande:
    Står stilla här med men det känns verkligen som mens är på väg. Den smyger sig sakta fram så jag väntar den inatt eller ev imorgon.
    Jag håller nog på att bli sjuk däremot för jag är fortfarande körig i magen och ont i huvudet och tyckte jag fick ont i halsen igårkväll. Har nyst lite och har munsår och blåsor i munnen. Så är det nästan varje gång jag ska bli förkyld. 
    Annars känner jag inget alls, bara att mensvärken börjar smyga sig på... *suck*
    Nej vad tråkigt att du börjar bli sjuk!! :( fast jag tycker det är lite häftigt för nu är vi i samma sits igen. Magen kör och jag börjar få ont i halsen, munsår fick jag också nu under natten! Är du min tvillingsjäl? :P

Känns också som om mensen är på gång..men inte lika tydligt denna gången, annars brukar jag känna av det flera dagar före men denna gången känner jag bara ibland, om det inte är sån "molvärk" som andra säger?. Suck säger jag med om mensen kommer.. :( Då blir det väl bättre lycka nästa gång antar jag.

Har du barn sedan innan? Hur gammal är du?
  • Anonym (trådskaparen)
    Anonym (villhabarnNU) skrev 2011-07-29 15:21:00 följande:
    Nej vad tråkigt att du börjar bli sjuk!! :( fast jag tycker det är lite häftigt för nu är vi i samma sits igen. Magen kör och jag börjar få ont i halsen, munsår fick jag också nu under natten! Är du min tvillingsjäl? :P

Känns också som om mensen är på gång..men inte lika tydligt denna gången, annars brukar jag känna av det flera dagar före men denna gången känner jag bara ibland, om det inte är sån "molvärk" som andra säger?. Suck säger jag med om mensen kommer.. :( Då blir det väl bättre lycka nästa gång antar jag.

Har du barn sedan innan? Hur gammal är du?
    haha gud va roligt att det kan vara så lika! Glad Spännande att se om det slutar likadant för oss båda då!

Jag har inga barn sedan innan och jag är född 86.
    Du själv då?
  • Anonym (trådskaparen)

Det kan kände i äggledaren va inte graviditet iallafall. Fick mens igår och kände fortfarande likadant då. Så det va tydligen något annat.

• Anonym (villhabarnNU)
    Anonym (trådskaparen) skrev 2011-07-29 15:26:54 följande:
    haha gud va roligt att det kan vara så lika! Glad Spännande att se om det slutar likadant för oss båda då!

Jag har inga barn sedan innan och jag är född 86.
    Du själv då?
    Jag har en dotter på 1 ! :) och är född 84:a! Har en syster född 86 utan barn som försöker !! :)

Riktigt tråkigt att det inte var något :((( Hoppas det blir plus nästa gång!!
  • FruZäll

jag är BIM +6 , men äter pergo så kanske mensen blir lite sen, 
    hade dock en liten blödning, eller de kom lite rosa på pappret BIM +4 , trodde de var mensen för hade jätte ont i magen, men de bara försvann och nu är allt som vanligt igen...
    har varit jätte trött i veckan, en trötthet som jag ej kunnat förklara, och kissar hela tiden... 

• Anonym (villhabarnNU)
    FruZäll skrev 2011-07-31 23:57:34 följande:
    jag är BIM +6 , men äter pergo så kanske mensen blir lite sen, 
    hade dock en liten blödning, eller de kom lite rosa på pappret BIM +4 , trodde de var mensen för hade jätte ont i magen, men de bara försvann och nu är allt som vanligt igen...
    har varit jätte trött i veckan, en trötthet som jag ej kunnat förklara, och kissar hela tiden... 
    Vad är Pergo? Inget gravtest? :) Själv sitter jag här och mår lite illa.. köper mig nog ett gravtest imorgon. Är det ett måste och ta med morgonurin?
  • Anonym (japp)

kände det ett par dagar efter ägglossningen. Höll i sig ett par dagar. Plussade nån vecka efter. Jepp, lyckad graviditet. Mådde illa hela graviditeten och hade migrän.

• FruZäll
    Anonym (villhabarnNU) skrev 2011-08-01 00:15:59 följande:
    Vad är Pergo? Inget gravtest? :) Själv sitter jag här och mår lite illa.. köper mig nog ett gravtest imorgon. Är det ett måste och ta med morgonurin?
    tabletter man får om man ej får ägglossning, jag och mannen har försökt i snart 3år, så därför vi får hjälp med dessa.
  • Anonym (villhabarnNU)
    FruZäll skrev 2011-08-01 00:48:51 följande:
    tabletter man får om man ej får ägglossning, jag och mannen har försökt i snart 3år, så därför vi får hjälp med dessa.
    Oj, det visste jag inte att det fanns! Vad bra att det finns såntdär tycker jag! :)
  • FruZäll
    Anonym (villhabarnNU) skrev 2011-08-01 08:35:49 följande:
    Oj, det visste jag inte att det fanns! Vad bra att det finns såntdär tycker jag! :)
    japp, finns massor olika att få. hur länge har ni försökt?

missa att man skulle vara anonym men men,, sorry.. 
Svar på tråden Ni som kände drag i äggledaren och stickningar