Kycklingsallad till 40 pers - hur hade du gjort?
Hade du grillat hela kycklingar och rensat, tagit kycklingfile eller köpt färdig salladskyckling?
Hur mycket kan man behöva till 40 pers tro?
Hade du grillat hela kycklingar och rensat, tagit kycklingfile eller köpt färdig salladskyckling?
Hur mycket kan man behöva till 40 pers tro?
för att spara tid hade jag köpt färdig grillad kyckling och rensat, eller grillat kycklingen själv.
hade inte valt kyckling file då ja tycker grillad smakar bättre!
Jag hade nog grillat hela kycklingar själv och rensat. hade absolutinte köpt salladskyckling.
Sen hur mycket kyckling du behöver göra beror lite på vad för sallad du tänkt göra men jag hade nog gjort en 8 kycklingar ungefär.
Jag hade valt fileer, grillad dom i ugnen på galler eller på utegrillen, låtit svalna och sen skurit i önskad storlek.
Ang mängden beror det väl på, ska du servera buffe, endast sallad eller hur?
Antingen grillat själv hel kyckling, eller köpt färdiggrillad. Beroende på budget. Kycklingfileér blir gärna torra när man ska ha dem i sallad tycker jag.
Det ska vara buffe med pasta och sallad. Räcker 8 till så många? Är rädd att det ska ta slut. Fast jag kanske kan köpa lite filleer också och ta ifall det andra skulle ta slut?
Jag hade tagit 8 grillade kycklingar och spätt salladen med massa annat gott!! Olika salladssorter majs oliv soltorkad tomat gurka feta ost pasta med mer.... Och bröd med crème Cheese till.
Hade jag varit i tidsnöd så hade jag köpt färdiggrillat.
Annars grillat själv hel kyckling eller fileer av bra kvalitet på utegrillen.
Men det är ju jättelätt att bara köpa filéer, slänga på favoritkryddan+olivolja och skicka in i ugnen. Tinade fileer blir klara redan på 20-25 minuter och medans de är i ugnen+svalar efter ugnen så kan du skiva och hacka alla grönsaker som ska has i. Går ju jättesnabbt. Köp sedan två spannar grekisk yoghurt och gör två olika kalla såser, tex en med vitlök+salt(lite olivolja) och en med chili, salt(olivolja).
Har jag bjudit på många gånger och det är alltid lika uppskattat. Man kan nog räkna med en halv filé per person. Servera gärna färska baguetter med smör till.
Hej jag hade köpt kycklingfile eller innerfile 4 kilo, den hade jag marinerat med goda kryddor och brynt på i tärningar..hel kyckling får du inte ut så mkt av bara tidskrävande kanske många tycker det är torrt men jag brukar göra krämig sallad med bas av cremefrache majonäs samt vitlök o curry.
blandar i lite pasta samt sallad rödlök, gurka tomat majs ev äpple o bacon... jättegott att servera med antingen pitabröd eller tortillabröd.
i pannan* ;-D
Kycklingfile hade jag tagit. Tycker det är mycket godare och tvärtom blir det i alla fall när jag gör saftigare än grillad hel kyckling. Marinera över natten och stek på.
Tycker att grillad kyckling är godare i sallad. Jag skulle blanda med pasta, olika salladsorter, majs, guska, tomat, rödlök, fetaost och annanas( bryter av gott och känns frech på sommaren). Olika dressingar och bröd med naturell creme cheese på.
Mumms :)
Jag tärnar alltid filé när jag ska göra kycklingsallad, kryddar/marinerar den och sedan steker den i stekpannan. Tycker det ger mer smak än steka/grilla filé eller kyckling hel.