• Endast jag

Hur får jag bort stanken?

Avloppet i våran dusch luktar riktigt illa när vi startar duschen, vi har rensat och gjort rent men luktar illa ändå när vi väl startar duschen.
    Finns det någon som har tips hur man kan få bort lukten? Vad man kan använda som funkar?

• Svar på tråden Hur får jag bort stanken?
  • störigsomsatansiddu

Funkar vattenlåset då? Kolla det först.

Miljösnällt---->Testa med ättika, det tar bort dålig lukt i tvättmaskiner, kylskåp osv.

Inte så miljösnällt---> Klorin

en riktig katta...
  • billbull

Det låter som något är felmonterat – det skll inte lukta avlopp. Pyton. Ni har gjort vad ni kan – tillkalla vaktmästaren eller römockaren.

• Endast jag
    störigsomsatansiddu skrev 2011-07-28 11:14:10 följande:

Funkar vattenlåset då? Kolla det först.

Miljösnällt---->Testa med ättika, det tar bort dålig lukt i tvättmaskiner, kylskåp osv.

Inte så miljösnällt---> Klorin

vattenlås har jag aldrig hört talas om, bäst jag frågar sambon om han vet vad det är :)
    Tack för tipsen!
    billbull skrev 2011-07-28 11:15:41 följande:
    Det låter som något är felmonterat – det skll inte lukta avlopp. Pyton. Ni har gjort vad ni kan – tillkalla vaktmästaren eller römockaren.
    Det har inte luktat avlopp innan utan kommit det senaste så borde inte vara något som är felmonterat men vi får kika på det och i värsta och sista utväg får vi ringa på någon kunnig.
    Pistou skrev 2011-07-28 11:17:21 följande:
    Hittade en gammal tråd på samma tema. Här hittar du kanske tips som kan hjälpa.
    www.familjeliv.se/Forum-22-166/m36362888.html

Lycka till. inte kul med dålig lukt i hemmet.
    Tack för sidan, ska läsa igenom den!
    Ne, det är verkligen inte kul är glad att lukten bara kommer när vi startar duschen och sen försvinner efter en stund.
  • billbull

Hej igen,

ni kan ringa någon rörfirma och be om råd/fråga. Det är kanske bara ett litet problem. Dom flesta är justa och det kostar inget. 

Svar på tråden Hur får jag bort stanken?