Gifta sig utan vänner o släkt?
Jag har i motsats till många övriga aldrig drömt om ett stort bröllop. Jag vill verkligen inte stå i fokus o svasas fram till prästen medan alla stirrar på mig. sambon är heller inte intresserad av stort bröllop.
Det finns personer på bådas sida av släkten och i vänskapskretsen som skulle sabba ett bröllop, inte medvetet men de skulle ändå göra det, det skulle bli mkt missnöje ifall alla inte fick komma men bjuder man alla kan man räkna med en snordyr men dock sabbad bröllopsdag. Det blir inte rätt hur man än gör. Flertalet gäster från min sida av släkten skulle inte komma eftersom de är kroniskt panka och därtill hatar allt som har med resande att göra. Ser heller ingen vits att tvinga sig själv att bjuda in gäster när man överhuvudtaget inte vill gifta sig på det viset!
Vi vill gifta oss ensamma i utlandet. Utan vänners och släktingars inblandning. Det är så vi vill ha det men jag är säker på att det inte kommer respekteras av andra människor, många kommer bli besvikna, inte minst våra föräldrar o syskon.
Men hur kommer folk reagera på attt vi gifter oss utan deras medverkan? kommer de känna att vi 'bestal' dem på vårt bröllop då de inte fick vara med på ett hörn?
Hur skulle ni på FL reagera ifall er dotter/son/vän/släkting gifte sig utan att berätta om det först eller ens bjuda in er?