• Anonym (fotografen...)

nakenmodeller

Var hittar man tjejer som kan/vill vara nakenmodell för en dag?inga porr bilder utan bara naket eller topless...

• Svar på tråden nakenmodeller
  • Kamme

är du seriös och duktig är det ju enkelt ordnat... har du just varit på elgiganten, hittat en kamera i fyndhörnan och hoppas få se lite tuttar får du försöka vara lite smidig tho...

• Anonym (ställer upp)

Sånt skulle jag ställa upp på om man garanterar ej ansiktsbild :)

• jantingstrom
    Anonym (ställer upp) skrev 2011-07-28 14:47:01 följande:

vart i sverige bor du?
  • LarsS
    Anonym (ställer upp) skrev 2011-07-28 14:47:01 följande:
    Så illa kan del väl ändå inte vara? Om man vill vara mer anonym så kan man ju smika, peruk (färga eller annan frisyr). Bilder utan ansikte är så hemskt tråkiga.
  • LarsS

Och ljussättning, vinkel, editering.... finns massor man kan göra.

• N duro

Trådstartaren,Bor i västerbotten  några mil från Umeå...den som vågar skickar medellande...

• Anonym

Om du vill att tjejer ska vara nakenmodeller så får du räkna med att det kostar endel.. va har du tänkt ge i lön till tjejerna?

• jantingstrom

jag har fotat flera tjejer båda topless och naket utan att dom velat ha betlat. dom får dock alltid kopia på bilderna

• Anonym

Är det du TS som heter "N duro"?

• Trialanderror

Man frågar folk.
    Skaffa en portfolio och förklara vad som förväntad.

Men viktigast av allt. Var professionell!
    Stirra inte, rör inte modellen, håll ditt avstånd, pressa inte modellen, gör inte så stor grej av att dom är nakna.

Jag har fotat flertalet modeller helnakna både i mer eller mindre erotiska scener och tricket är att modellen måste vara 100% bekväm med mig. Annars blir det dåliga bilder.

Men modeller skaffar man med att fråga. Är man seriös med sitt jobb och inte "flörtar" med modellen så brukar det gå.
    Man kan inte få mer än ett nej. Börja med folk du känner och låt ryktet sprida sig.

• Anonym

Liten fråga; varför vill man fota naket? Om det nu inte är för att försöka sälja bilderna och bli rik och erkänd flickfotograf? 

• jantingstrom
    Anonym skrev 2011-07-30 08:20:55 följande:
    Liten fråga; varför vill man fota naket? Om det nu inte är för att försöka sälja bilderna och bli rik och erkänd flickfotograf? 

finns flera anledningar men jag ex fotar en del så kallad "morgongåva" tjejer som vill ha snygga sexiga bilder tills sin blivade när dom gift sig. och för att testa nya ideer mm så kan det vara bra med att öva på modeller innan man gör  betalda uppdrag.
  • Trialanderror
    Anonym skrev 2011-07-30 08:20:55 följande:
    Varför vill man fota blommor?
    Varför vill man teckna kroki?

Jag är konstnär och jobbar för tillfället med foto och bla. nakna kvinnor...
    För 15 år sedan så målade jag bla. nakna kvinnor.

För mig är mina fotografier konstverk, därför fotar jag naket. 
  • N duro

Vilka av er tjejer här kan tänka er vara modell för en dag?

• Trialanderror
    N duro skrev 2011-08-15 19:29:35 följande:
    Vilka av er tjejer här kan tänka er vara modell för en dag?
    Tips är att förklara lite vad du har tänkt ta för bilder osv. så blir det lättare.
Svar på tråden nakenmodeller