• Bedelia

Bröllopspresent - är detta för snålt?

Ska på ett bröllop, eller rättare sagt en vigsel med champagnemingel (ingen bröllopsfest efter alltså utan bara lite mingel). Känner ej brudparet så nära numera, vi var nära vänner förr men har sista åren ej haft någon nära kontakt.

De önskar sig inget speciellt, men man kan ju ej gå presentlös... Funderar att som gåva ta med mig en vackert inslagen flaska champagne (i 500 kr klassen) som man kan kanske kan sätta någon liten etikett på "till första bröllopsdagen" eller ett finare lagringsbart vin med liknande etikett...

Är det en dum/snål bröllopspresent? Ska jag lägga till något mer, choklad tex?

Tack tacksamt emot fler tips annars!

• Svar på tråden Bröllopspresent - är detta för snålt?
  • Leone i Västerås

Jag tycker det låter som en bra present och är absolut inte snålt tilltaget

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Xandie

Låter som en supermysig bröllopspresent tycker jag! Passar absolut jättebra. Har man inte önskat sig någt särskilt så får man ju det man får. Och jag är övertygad om att de kommer uppskatta gåvan.

• Bedelia

Vad bra! Då ska jag bara hitta lite snyggt papper för inslagning och etikett!

• Astarte

Verkligen inte för snålt, på gränsen till tvärtom! fast det beror ju på hur nära ni stod varandra.

• vap

Just nu har Cristal orangefärgat genomskinnlig plast runt om när man köper det på bolaget.  Så det behöver inte vara hejhoppdunderinslagning, det kan vara fint enkelt också.

Trevlig present till brudparet som du inte har vidare kontakt med.

• Astarte
    Bedelia skrev 2011-07-28 20:14:10 följande:
    Vi stod varandra rätt nära förr...
    Jag tänkte mest på att 500 är ungefär vad paren brukar ge för, och jag fattade det som att du är ensam. Då behöver men så klart inte hålla samma prisklass som dem som är två. Sen har jag förstått det som att det är vanligare med dyrare gåvor i andra kulturer.
  • Bedelia

Helt ärligt är det en sådan champagne jag har stående hemma som jag och mannen skulle ha till ett speciellt tillfälle - men det finns liksom inga speciella tillfällen kvar att vänta för oss... Så jag tänkte ta den, alternativt köpa något vin.

• Helle333
    Bedelia skrev 2011-07-28 20:06:58 följande:
    Ska på ett bröllop, eller rättare sagt en vigsel med champagnemingel (ingen bröllopsfest efter alltså utan bara lite mingel). Känner ej brudparet så nära numera, vi var nära vänner förr men har sista åren ej haft någon nära kontakt.

De önskar sig inget speciellt, men man kan ju ej gå presentlös... Funderar att som gåva ta med mig en vackert inslagen flaska champagne (i 500 kr klassen) som man kan kanske kan sätta någon liten etikett på "till första bröllopsdagen" eller ett finare lagringsbart vin med liknande etikett...

Är det en dum/snål bröllopspresent? Ska jag lägga till något mer, choklad tex?

Tack tacksamt emot fler tips annars!
    Tycker det låter som en ypperlig present.
  • Astarte
    Bedelia skrev 2011-07-28 20:22:13 följande:
    Helt ärligt är det en sådan champagne jag har stående hemma som jag och mannen skulle ha till ett speciellt tillfälle - men det finns liksom inga speciella tillfällen kvar att vänta för oss... Så jag tänkte ta den, alternativt köpa något vin.
    Men det är ju helt perfekt! Hade jag gjort direkt!
Svar på tråden Bröllopspresent - är detta för snålt?