• SPECIELL

höftsnuva?????

Är nyfiken på fler som fått diagnos HÖFTSNUVA på era barn???

Har varit på röntgen och ultrajud men dom hittade inget på min 3 åriga son,
    han haltar sen tre v tillbaka.
    ska tillbaka efter semestern,
    Ni som fått hjälp vad gör man?? Gör det ont??

• Svar på tråden höftsnuva?????
  • Guldklimpar2

Hej! Vår son har haft höft snuva 3-4 gånger o det har gjort otroligt ont när det precis har brutit ut men vi fick rådet alla gånger vi vart inne att behandla med Ipren Max dos i 3 dygn o sedan vid behov ... har inte visat något på röntgen men man kan få ett ultraljud om dom misstänker att det samlats vätska :) hur har det yttrat sig för Er son?

• Hillbilly

Min dotter hade det med det gick över efter 3 dagar. Hittade heller inget på röntgen eller ul. 3 v låter länge.. Vad sa läkaren? Jag skulle nog höra av mig till dom igen efter så lång tid...

• Blondina

Jag tillbringade 7 timmar på VC, röntgen/ultraljud, akuten, ortopeden igår. De ringde från dagis och meddelade att dottern satt på golvet och grät och inte kunde gå. Ringde 1177 och skulle absolut till sjukvården. De hittade ingenting på UL och efter några timmar började hon gå igen, även om hon haltade lite. Väldigt otäck upplevelse, ett piggt och glatt barn, som försöker gå, men benen bara viker sig. För hennes del satt det bara i några timmar. Men de menade att det kan komma och gå jättefort.

Skönt att det gick över så fort, men väldigt läskigt när det varade, eftersom hon inte kunde gå alls!!!!

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
Svar på tråden höftsnuva?????