• bakaenkaka

babyGAP

Hej!

Någon som har erfarenhet av BabyGAP barnkläder? Testat beställa via nätet? Kvalitet? Vilken storlek motsvarar svensk 74? Annat?

• Svar på tråden babyGAP
  • nirakanna2

Jag har bara köpt ett par begagnade jeans, men de var jättebra! Jag köpte dem för stora och väntade in tills de passade, så jag har knappt läst vad det stod för storlek.

• eliten

Jag handlade mycket där i USA och det är bra kvalité, strlk var iofs då i alla fall 12mån 18mån osv och det stämde med svenska mått

• caroline88

Älskar GAP!! Mycket bra kvalité och bra i strl :)

• bakaenkaka

Ok. det låter som att ni har goda erfarenheter!

Det jag tycker är svårt är det där med storlekarna. Bebisen är visserligen 5 mån, men stor för sin ålder, 10 kg och 68 cm. Ska man då välja 12-18 mån, känns som det bästa alternativet när man läst deras "size chart". Vad tror ni?

• Suri

Har beställt från gap eu och är jättenöjd. Leverans fram till dörren på tre dagar. Knepigt med storl. Men bättre stort än smått, han växer ju i det. Kvalitén är jättebra, sonen har nästan bara kläder därifrån. Älskar de klassiska och fina basplaggen. inga ytterplagg dock. De håller inte för vårt klimat.

• bakaenkaka

Nej, det låter ju rimligt att ytterkläderna inte klarar vårt klimat. Åtminstone inte vinterplaggen!

• Mor till Ella

jag älskar gap men har ej beställt bara handlat i butik i paris, london och USA men super nöjd. jag tar oftast en storlek större än vad barnet har nu. bättre för stort än förlitet tycker jag. 

Jag får nog ta och testa att beställa lite kläder. Jag älskar gap´s huvtröjor till mina barn de har många olika. de håller sig fina jätte länge. jag har använt många av gaps kläder till alla mina 3 barn och många plagg är fortfarande fina.  

• Mor till Ella

storleksfrågan jag skulle inte köpt mindre än 12-18 månader. man kan ju vika upp ärmen och byxbenen om de skulle vara lite långa. tar du en lite större storlek kan du ju ha plagget längre. så brukar jag göra om jag är osäker.

• Lenora

Jag har köpt några babykläder från GAP och både stil och kvalitet är bra. Storlekarna har alltid varit barnets ålder och kanske lite mindre än de babykläder som jag fått från Sverige. 

• bakaenkaka

Då får det bli storleken större än vad åldern kräver! Bebisen är dessutom väldigt stor för sin ålder. Ska bli spännande att se allt när paketet kommer. Eftersom svärmor är beställaren dröjer det lite innan kläderna kommer till oss.

• 2020

Jag bor i London och handlar alla mina bebis kläder på gap. Kvalitén är fantastisk och deras kläder håller formen efter flera tvättar. Tycker de är något små i storlekarna för mina stora skandinaviska barn :). Så köp större storlek.

Svar på tråden babyGAP