Film utan våld för 3,5-åring
Hej!
Jag söker efter tips på filmer för en 3,5 åring som är helt utan våld/slagsmål. Min son är 3,5 och har tittat på film länge. Har har sett många filmer som har varit mer eller mindre läskiga (t.ex. Cars, Lejonkungen, Robin Hood, Aristocats, Alladin, Peter Pan, Askungen och en hel del annan av Pixar & Disney) och blir inte särskilt rädd eller säger till när han vill ha lite aktivt stöd i tittandet (vi brukar sitta med bredvid men kanske göra något annat). Jag upplever honom generellt som ett väldigt tryggt barn så det är inte det att han inte klarar av det. Han har aldrig mardrömmar eller pratar om filmer på något uppskrämt sätt.
Dock så skulle jag nu, som kontrast, vilja ha förslag på barnfilmer som är spännande men helt utan våld (om sådana finns) då jag känner att det är tråkigt att det alltid ska slåss i alla filmer han ser och jag skulle vilja att han såg något annat för att väga upp det hela en smula.
De flesta filmer utan våld verkar vara för yngre personer och han vill ha lite spänning.
Någon som har något förslag?
/Pappa-Ciceronex