Smörbulle skrev 2011-07-30 14:27:00 följande:
Skulle jättegärna veckohandla. Men hur får jag med mig så mycket åt gången på bussen? Trivs med mitt jobb, så där behöver jag inte byta. Tänker ekonomiskt hela tiden, försöker handla så billigt som möjligt. Sparar kläder så barnen kan ärva av varandra osv.
Vet också att folk kan verka lyckliga utåt fast de inte är det, men i min vänskapskrets är de nog lyckliga på riktigt. Står ju nära mina vänner, dock är de ett fåtal.
Kan bli så irriterad på dem ibland när de inte förstår min situation när de kommer till pengar och så. Jag har inte tid eller råd att sippa drinkar på någons veranda, och de kan inte riktigt fatta varför. Men det är väl så att man vänjer sig vid hur man har det rätt fort. De delar ju hämtning och lämning, matlagning och ekonomi. De skulle väl få en chock om de skulle göra allt själva helt plötsligt...
Äldsta är 10 år så han ser ju mycket på hur kompisar har det med märkesgrejer och liknande. Bor i ett litet hyresområde omringat av miljonvillor vid vattnet där de flesta av kompisarna bor..
Går det inte att ta med sig barnen när du ska "sippa drinkar på någons veranda" då, eller träffa vänner o grilla?
Har dina vänner barn?
Så att du kommer iväg lite o får den sociala biten, då kanske det känns lite bättre?
Ja jag vet inte, jag känner ju inte dig, men jag försöker iaf att ge lite råd..