• FinastE2010

Någon annan som har barn som "gör till sig" med underbett?

Hej!
    Min son som är 17 mån "gör till sig" i stort sett ehla hans vakna tid genom att göra underbett el vad man ska säga. Han verkar inte ha det (tror jag) för han är ju ibland normal med bettet eller vad man ska säga och då är ju hans övertänder framför de undre. Har även märkt att han tandgnisslar emellanåt. Han har ju rätt mkt tänder och verkar ha fler på gång, så kanske därför han gör så för det känns konstigt? Han gör även en min som att han har underbett oftast då hans skrattar. Undrar som sagt bara ifall fler bebisar gör så såhär, för jag har faktiskt aldrig sett ngt liknande!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon annan som har barn som "gör till sig" med underbett?
  • Snooz

Vår tjej gjorde det en period när hon var runt ett år - oftast om hon var sur eller koncentrerade sig på nånting. Nu gör hon det ibland om hon är lite småsur (är 18 mån)

• Krake

Min unge gör så när han fått nya tänder. Han verkar tycka att det är konstigt med nya piggar i munnen helt plötsligt och går väl runt och provar hur det känns att bita ihop på olika sätt.

Särskilt när han hade väldigt assymetriska tänder, tre däruppe och tre därnere men liksom så de satt omlott, på motsatt sida, verkade han tycka det kändes konstigt.  

Moster, inte monster.
  • Svala

Vår tjej gjorde också så en ganska lång period faktiskt. Det där tandgnisslandet är hemskt att höra på!!!

• FinastE2010

Åh tack för svaren! Skönt ändå att höra att fler bebisar har gjort så, för jag har faktiskt aldrig sett en bebis "göra sig till" med underbett. Trodde nästan först han hade fått en skada pga att han t.ex. ramlat på ansiktet med munnen då han lärde sig gå, men isf borde det ju vara permanent och då borde hans bett inte se normalt emellanåt. Kan inte låta bli att tycka det ser lite småhemskt ut, han ser nästan ut som en annan bebis med den där minen. :P

Han har hållt på så ett par månader nu, så hoppas det slutar snart! Iof har han i prncip konstant fått nya tänder hela tiden, vet faktiskt inte hur många tänder han har nu, då han inte låter mig se efter men det är nog mer än 16- 18 tänder tror jag.Och detta tandgnisslande emellanåt, det låter fruktansvärt! Själv får man ju nästan rysningar av att höra på det.

Svar på tråden Någon annan som har barn som "gör till sig" med underbett?