• M girl

Tipsa mig om bra amningsbh:ar !

Jag ska ha mitt andra barn i november och letar efter bra amningsbh:ar. När jag fick mitt första barn hittade jag ingen som var jättebra.

Hellst vill jag ha något som finns i stora storlekar D och uppåt samt gärna att den ser ut som en topp mer äm en bh och brottarrygg. Men jag tar gärna emot andra tips också. De får gärna kosta lite bara den är riktigt skön och bra.

• Svar på tråden Tipsa mig om bra amningsbh:ar !
  • helene306

Jag har aldrig hittat någon bra amningsbh och de jag haft har jag tyckt är knöliga att knäppa. Jag har efter båda barnen använt mig av Swegmarks sporttopp/bh från Lindex. Drar enkelt upp den över bröstet och får snabbt och enkelt tillbaka bröstet efter amning. Dessutom sitter det skönt, inget som skaver och det ger stöd

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • M girl
    helene306 skrev 2011-07-29 20:20:32 följande:
    Jag har aldrig hittat någon bra amningsbh och de jag haft har jag tyckt är knöliga att knäppa. Jag har efter båda barnen använt mig av Swegmarks sporttopp/bh från Lindex. Drar enkelt upp den över bröstet och får snabbt och enkelt tillbaka bröstet efter amning. Dessutom sitter det skönt, inget som skaver och det ger stöd
    Det låter som ett bra tips. Har samma erfarenhet att det skaver och är knöligt. Dessutom får jag väldigt stora bröst vid anmingen och är det inte topmodell så väller det över hela tiden vilket inte är så kul.
  • helene306
    M girl skrev 2011-07-29 20:28:39 följande:
    Det låter som ett bra tips. Har samma erfarenhet att det skaver och är knöligt. Dessutom får jag väldigt stora bröst vid anmingen och är det inte topmodell så väller det över hela tiden vilket inte är så kul.
    Någon vecka efter förlossning kom jag inte i något pga enormt svullna och onda bröst så det var Apotekets amningstopp som gällde då Swegmarks finns i omfångsstorlek. Efter förlossning har jag typ haft 85 i omfång och senare mindre ner till 75 vartefter man tappar kilona. Jag har haft bh:s sen innan och vill man inte lägga pengar på att köpa nya vartefter så går det enkelt att sy in med en raksöm i sidan.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • katzon

Jag vill tipsa om carriwells amningsbh, sjuuukt sköna!!
    Jag har använt dom under graviditeten

• Solen11

Jag har beställt från www.minimundus.se. De ha olika varianter, jag beställde Maternity sleeping bra för endast 89:- styck. Har ej fått använda den än då bebben kommer först nästa vecka... Men har flera kompisar som haft dem, supersköna att sova i, sitter inte åt och skaver ngn stans. Hett tips!! Och himla bra pris!

Svar på tråden Tipsa mig om bra amningsbh:ar !