• NilsElliot

Smink för att dölja röda kinder!

Jag hatar mina jätteröda kinder och tycker inte min foundation täcker så mycket som jag vill, speciellt inte när jag anstränger mig, blir generad eller dricker alkohol.
    Hittade en anti redness-primer som verkar bra från L'oreal men den kostar 200kr.
    Någon som har koll på nåt bra och som inte kostar så många tior över 100lappen?
    Mycket tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Smink för att dölja röda kinder!
  • stjärn fall

Det finns en grön kräm som täcker det röda men ser inte grön ut.... Gå till kicks o fråga. Min syster använder det för hin lider av rosasia eller vad det heter . Lycka till

• NilsElliot

Tack! Vill helst slippa fråga eftersom jag letar nåt skapligt billigt alternativ och tycker det känns pinsamt att säga :/

Hann kika in på både Åhlens och Kicks idag men hittade inte nånting alls.

Letar främst efter em krämig/flytande konsistens.

• stjärn fall

Eh hittade inget? Det är ju en special kräm för de som lider av rödhet.... Det finns om du frågar. Im du letar efter billig skit så finns det inget samt du kanske förstör din hy. Det är inte pinsamt om du talar om för expediten hur mkt det får kosta . Kom igen nu...

• NilsElliot

Jag lider av social fobi och jag tycker många saker är pinsamt som andra tycker är skitlöjligt, inget jag kan rå för och du kanske inte borde vara så nedlåtande när du inte vet bakgrunden.
    Men jag tackar ändå för tipset du gav innan, kan be min sambo gå in och fråga åt mig om jag inte finner modet själv.

• Vroooooom

Jag använder Tikeis gröna concealer. Jag vet iofs inte om det funkar på hela kinder men det är skitbra till alla illröda finnar som dyker upp på mig vid mens. Det finns provburkar att köpa för 10 kr så man kan testa först.

www.tikei.se/produkter/concealers/tikei_concealer_mintgroen.asp

A room without books is like a body without a soul
  • FasterK
    Vroooooom skrev 2011-07-30 20:05:19 följande:
    Jag använder Tikeis gröna concealer. Jag vet iofs inte om det funkar på hela kinder men det är skitbra till alla illröda finnar som dyker upp på mig vid mens. Det finns provburkar att köpa för 10 kr så man kan testa först.

www.tikei.se/produkter/concealers/tikei_conce...
    Ja, detta tips hade jag också tänkt ge dig. Prova!
  • NilsElliot
    Vroooooom skrev 2011-07-30 20:05:19 följande:

www.tikei.se/produkter/concealers/tikei_conce...
    Provburk är ju perfekt och mineral också, perfekt med mitt andra mineralsmink! Beställer genast ett prov så får vi se om det funkar på mina knaskinder, tack!! :)
  • plett

Jag brukar använda www.lumene.se/acms/core/asp/viewicon.asp&h=235&filename=/content/storeimages/300/85801_new.jpg för att ta bort rodnader. Har för mig att den kostar ca 95 kr och den är verkligen jättedryg!

Dock måste jag ju säga som de andra, jag har den bara till enstaka problemområden, har ingen aning om hur den funkar på större.

• stjärn fall

Ursäkta mig ... Uppfattade det som att du tyckte det var pinsamt att fråga vad det kostade.......

• NilsElliot
    stjärn fall skrev 2011-07-30 20:35:32 följande:
    Ursäkta mig ... Uppfattade det som att du tyckte det var pinsamt att fråga vad det kostade.......
    Nja, tycker det är jobbigt att fråga överhuvudtaget, speciellt om jag har "krav" på sakerna. Tycker det är löjligt själv men kan inte hjälpa det :)
  • Isbit

IStället för att dölja detta med smink så kan man väl ta bort det med laser?
    Eller har jag fel

• Domicha

Grunda med en mild och lugnade ansiktscreme, lägg en grön primer, och sen rekomenderar jag ID bare foundation. Den applicerar du så många lager som du tycker behövs. Täcker fint utan att se kakig ut. Jag tycker oxå att det är värt för dig att prova PhotoFinish den gröna som en primer för rodnader

• Modesty Blaise

Jag tycker att id bare minerals smink är absolut bäst, när det gäller att täcka röda partier utan att se sminkad ut. Fast det är produkter som du kanske tycker är för dyra. 

• stjärn fall

Ja då förstår jag att du inte hittar något.... Tyvärr måste man ofta fråga efter saker här i livet. Försök att tänka så här: yror jag verkligen att expediten kommer grubbla över mig när hon kommer hem, o tänka åååh vilken konstig tjej det va som frågade efter en kräm och vad den kostade..... Du skulle bli förvånad om du visste vad folk orkar bry sig om just dig, mig , oss....... Lycka till med krämen och allt annat.

• NilsElliot

Tack för alla tips! Har beställt hem prover från tikei och hoppas det funkar bra, annars köper jag l'oreals gröna primer, den är ju inte superdyr egentligen men hoppades det fanns liknande i alla fall lite billigare :)

Tack stjärn fall :)

Svar på tråden Smink för att dölja röda kinder!