• Marionettdocka

    Depression - vilket lyckopiller har funkat bäst för dig?

    Skriv gärna de positiva effekterna av den antidepressiva medicinen som varit effektivast för dig (vilket läkemedel också såklart) i tråden.


    Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Depression - vilket lyckopiller har funkat bäst för dig?
  • Rafael90

    Fluoxetin. Hade lite biverkningar i början i form av illamående och dålig aptit men det var endast välkommet då jag ville gå ner i vikt. I motsats till sertralin som höll mig konstant låg som en zombie, tog fluoxetin bort de djupaste "dalarna" i depressionen och jag fick ett ganska jämnt humör, men kunde ändå känna mig glad och uppspelt, vilket inte funkade alls med sertralin.

  • Pallas

    Lamotrigin. Men så är jag iofs bipolär II, med övervägande långa och djupa depressioner.

  • Pallas
    JMM01 skrev 2011-08-03 11:07:01 följande:
    Går det inte att lösa utan lyckopiller?
    I många fall gör det det, en depression läker ofta ut av sig själv. Det man sett i studier är dock att obehandlade depressioner ökar risken för återfall.
  • Sandja

    Efter att ha provat många sorter så har jag nu hittat "min" sort och det är Paroxetin

  • Tankesultanen26

    att kalla de lyckopiller känns lite fel, lyckan kommer inte genom pillret utan orken man får av effekten. Men jag äter citalopram och det har hjälpt mig otroligt mycket! 


    pillrigt.blogspot.com - Om kampen och bröllop 2012
  • silhuett

    Tycker det är väldigt dumt att kalla det lyckopiller, för det är inte vad det är. Medicinen ger energi för att orka ta itu med resten. Jag är inte lycklig bara för att jag äter medicin (fluoxetin by the way), jag är bara mindre deprimerad..

  • Onne

    För min del var det Cipramil, detta var för ca. 10 år sedan och utan biverkningar.

Svar på tråden Depression - vilket lyckopiller har funkat bäst för dig?