• L0LLIP0P

Skjuta upp mens.

Hej

Jag vill skjuta upp min mens har läst att man kan ta Gulkroppshormon tabletter, är det någon som gjort det?
    Eller någon som har några fler tips?

• Svar på tråden Skjuta upp mens.
  • Lena

Jag har tagit det och det funkade bra men mensen var värre när den sen kom. Läkare/gynekolog skriver recept.

• L0LLIP0P
    Lena skrev 2011-07-29 22:29:03 följande:
    Jag har tagit det och det funkade bra men mensen var värre när den sen kom. Läkare/gynekolog skriver recept.
    Det finns inte några sådana tabletter som man kan köpa på apoteket?
  • Anonym (regelbunden mens)

jag tror inte det är bra att ändra på "naturen" på det viset. alla gör som dom själva vill men mensen visar ju bara att du mår bra igentligen!!

• L0LLIP0P
    Lena skrev 2011-07-30 12:58:00 följande:
    Nej alla är receptbelagda.
    kan man gå till en barnmorska?
  • Lena

Nej det är bara läkare som kan skriva ut dem. Hör av dig till din vårdcentral.

• L0LLIP0P
    Lena skrev 2011-07-31 13:11:35 följande:
    Nej det är bara läkare som kan skriva ut dem. Hör av dig till din vårdcentral.
    tack så jätte mycket! :)
  • Anonym (säkrast)

P-spruta är den enklaste och säkraste metoden. 

• L0LLIP0P
    Anonym (säkrast) skrev 2011-07-31 13:18:01 följande:
    P-spruta är den enklaste och säkraste metoden. 
    Hur funkar den ?
  • Anonym (Mimmi)

Jag har testat såna tabletter och på mig fungerade de inte alls, mensen kom som vanligt och den enda skillnaden var att mensen blev längre och värre...

P-spruta är ju ett preventivmedel och den håller i flera månader och har en del biverkningar. Det är inte att rekommendera om man bara vill skjuta upp mensen en gång.

• Anonym

Jag har precis ätit primolut nor i 10 dagar för att skjuta på mensen så att den inte skulle komma under semestern. Funkade kanon! Har värre mensvärk nu när den kom dock, men det kan jag leva med. Har ätit dessa två gånger tidigare av samma anledning.

Jag ringde vc och en läkare skickade receptet till apoteket så det fanns där dagen efter. Man ska ta första tabletten senast tre dagar innan förväntad mens för att de ska fungera. Lycka till!   

• L0LLIP0P
    Anonym (Mimmi) skrev 2011-07-31 14:50:25 följande:
    Jag har testat såna tabletter och på mig fungerade de inte alls, mensen kom som vanligt och den enda skillnaden var att mensen blev längre och värre...

P-spruta är ju ett preventivmedel och den håller i flera månader och har en del biverkningar. Det är inte att rekommendera om man bara vill skjuta upp mensen en gång.
    för nu vill jag liksom skjuta upp mensen bara några dagar =)
Svar på tråden Skjuta upp mens.