• angel 01

Varför kan jag inte göra slut med min pojkvän...

Hej!
    Det har gått snart 3 år att jag och min pojkvän är ihop. Han var en bra kille från början eller dem första 2 månaderna vi blev ihop, men efteråt fick jag en bevis på hans msn att han skickar mail till sitt ex, han försökte ljuga till mig och jag blev förbannad. Men förlät honom och fortsatte vidare med honom, på grund av att jag var kär och blind. Efter några månader till så gjorde han skumma saker, hans mobil blev avstängd 2-3 gånger per dag och den var avstängd 3-4 timmar och hans ursäkt var att den hade något problem, eller något fel var det i nätet. Detta fortsatte i månader, tills en dag jag fick fast honom, då han var på väg mot jobbet, och då jag ringde hans jobb kollegan sa att han började 22.00 inte 18.00 jobbet som han hade sagt till mig. Men vi blev tillsammans igen efter detta. sedan fick jag hans lösen på fb och där såg jag en kväll att han hade över 50 medelande, jag läste dem, och dem var bara från tjejer kanske 10 var kill kompisar, resten var tjejer som han inte alls kände han bara skrev saker, snuskiga meningar, och kärleks meningar samtidigt läser jag att han var ihop med en tjej  den tiden vi var ihop och som jag känner henne och hennes familj. Av någon anledning så hade dem gjort slut genom medelande hon hade dumpat honom och han hade skrivit krossande meningar till henne. I alla fall gjorde jag slut, och efter ett tag blev tillsammans IGEN. sen efter ett tag till fick jag nog, och mådde dåligt pga alla hans beteenden mot mig och så gjorde jag slut i 3 månader var vi inte tillsammans och han var efter mig hela tiden, för att få mig tillbaka jag sa nej jag älskar dig inte längre. till slut blev jag svag och gick tillbaka till honom trodde han hade blivit bättre. Nu har det gått 4 månader att vi är tillsammans igen, och han har ljuget till mig som vanligt ibland på nätterna så svarar han inte mina samtal fast han brukar svara mig. Han säger skumma saker att ex han har huvudvärk och inte kommer prata med mig under hela natten, eller han sa en gång aa jag måste åka till skavsta och lämna några släktingar till flygplatset vid 1.00 på natten. sen när jag ringer han vid 23.00 så är han full och är ute med sina vänner och klubbar. Jag är 21 år han är 23 år gammal. ´Jag gillar absolut inte gå ut och klubba eller dricka, men det gillar han. jag har inget emot bara han säger sanningen till mig och respekterar mig. Vad ska jag göra? snälla hjälp mig mina vänner har föröskt hjälpa mig nu snart i 3 år, jag har en sån ångest med honom, och jag förstår inte varför jag bara inte kan gå ifrån han. Han säger att han älskar mig och att han kommer gifta sig med mig osv, jag tror på inget av det där. Hjälp mig snälla!!!

• Svar på tråden Varför kan jag inte göra slut med min pojkvän...
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Han ljuger för dig och du kan inte lita på honom. Det är inte bra förutsättningar för en relation. Du är värd någon som du kan lita på och känna dig trygg med. Om er relation skall ha en chans måste han förstå betydelsen av att vara ärlig och pålitlig. Gör han inte det så är risken väldigt stor att hans beteende upprepas. Om han vill reparera er relation så måste han ta ett väldigt stort ansvar. Det verkar tveksamt om han kan göra det. Jag förstår att det finns mycket kraft i att han säger att han älskar dig och att det är svårt för dig att göra slut. Men du måste vara ganska tuff i den här situationen för att värna om dig själv.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Varför kan jag inte göra slut med min pojkvän...