• Alvi

"Hi5 grabbar, jag fick pulla henne!!" vs. "Bruuudar, jag fick runka honom!!"

Jag såg en film idag, där det var en kille och en tjej i 15-årsåldern som satt på en fest och pratade. Killen frågade om han fick pulla tjejen.

Då slog det mig att det är en jädra skillnad på killar och tjejer (duuuuh.... ) , för killar VILL pulla tjejer, det är jordens bedrift att ha fått komma innanför trosorna på "den där snygga tjejen i nian", medan jag inte kan tänka mig en tjej som frågar en kille "Får jag runka dig?" och sedan skryter inför tjejerna - "Han lät mig runka honom, jag ska aldrig mer tvätta den här handen!"....

Håller ni med, och hur kommer det sig att det är skillnad? För att killar är kåta djur och tjejer är lite mer... civiliserade?? Drömmer Eller nån annan förklaring? Kanske det bara sitter i mitt huvud, det kanske är jag som är tråkig??

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden "Hi5 grabbar, jag fick pulla henne!!" vs. "Bruuudar, jag fick runka honom!!"
  • Lufsan

Nej håller inte med. Kanske när man är i tonåren men i vuxenålder. Jag vet inte, jag umgås i alla fall inte med någon kille som skulle säga så. 

Plus att tjejer visst skryter, det gör jag och mina tjejkompisar i alla fall.  

En dag i sänder.
  • Alvi

Okej, det kanske inte framgick men givetvis menar jag den lägre åldern.. Jag tvivlar på att en gift trebarnsfar kommer till jobbet och jublar på fikarasten...

• Alvi

Skryter du o dina tjejpolare om att ni FICK runka en kille........?

• Lufsan
    Alvi skrev 2011-07-29 23:55:26 följande:
    Skryter du o dina tjejpolare om att ni FICK runka en kille........?
    Man säger väl inte sådana saker nej. men man skryter om sin kille när det gäller sexlivet. Hur stor den är. Vad man brukar göra med mera. Delar med sig av tips. 

Och samtidigt tror jag inte att någon vuxen karl säger sånna saker heller. Men det kan ju bero på att jag inte känner några sånna.
    Alvi skrev 2011-07-29 23:54:33 följande:
    Okej, det kanske inte framgick men givetvis menar jag den lägre åldern.. Jag tvivlar på att en gift trebarnsfar kommer till jobbet och jublar på fikarasten...
     I de lägre åldrarna skröt man på andra sätt. Det var viktigt att man hade haft sex med fler än en person men inte mer. 
    När man är tonåring är det en helt annan sak. Man har tittat förmycket på film och porrfilm och fått en förvrängd och gammalmodig bild utav sex.  Men det beror också mycket på hormonerna som man har just då. Killar har mycket tesosteron och vill ha mycket sex. Och tjejer har mer östrogen, vill också ha sex så klart men är mer känslosamma. 
    Det märkte man ju själv skillnaden mellan att vara 18 och 20. För mig var den eeenorm. När hormonerna blev normala kändes det som om jag äntligen kunde pusta ut.  
    En dag i sänder.
Svar på tråden "Hi5 grabbar, jag fick pulla henne!!" vs. "Bruuudar, jag fick runka honom!!"