• KristenTjej84

Ni som har mer än ett barn

Vem av barnen är mest lik mamman och vem är mest lik pappan? utseendesmässigt menar jag.
    Jag har märkt att i 80% av de barnfamiljer jag mött där paren har haft mer än ett barn, har barn nr 1 varit jättelik pappan och andra barnet mer lik mamman, och är förståss nyfiken på om det stämmer även bland fler familjer?
    Har alltid fascinerats av genetiken.

• Svar på tråden Ni som har mer än ett barn
  • Luullis

Vårt första barn, en dotter, är mest lik pappan utseendemässigt.
    Vårt andra barn, en son, är mest lik mamman utseendemässigt.

Pappan är från mellanöstern och dottern har lätt för att bli brun, mörkare hår och ögon osv. 
    Mamman är svensk och sonen är blond, blåögd, känslig ljus hy.

• Helena77

Första barnet är mest lik mamma men börjar nu likna pappa men han är 13½år och tonåring...

Andra barnet mest lik pappa

Tredje barnet mest lik mamma

Fjärde barnet mest lik pappa     

• KristenTjej84
    Luullis skrev 2011-07-30 01:17:51 följande:
    Vårt första barn, en dotter, är mest lik pappan utseendemässigt.
    Vårt andra barn, en son, är mest lik mamman utseendemässigt.

Pappan är från mellanöstern och dottern har lätt för att bli brun, mörkare hår och ögon osv. 
    Mamman är svensk och sonen är blond, blåögd, känslig ljus hy.
    Tack för att du svarade:)
    i min tjocka släkt så är det bara en endaste som är första barnet och liknar mamman.
    Antar att det är vanligare.

• Lady D Taylor

Har två bonusar. Den första är mer lik mamma medan den andra är mer lik sin pappa. 
    Jag själv är andra barnet och är mest lik pappa och min stora syster (första barnet) är mest lik mamma och våt lille bror (tredje barnet) är rätt svårt att säga vem han är mest lik Tungan ute 

• straw2008

Vårt första barn är en kopia av sin pappa, vår pojke. Vårt andra barn vår dotter är en kopia på mig, sin mamma. Båda barnen är genomlika oss både utseende o personlighet.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Kajee

första barnet, dotter, lik mamma
    andra barnet, son, lik pappa
    tredje barnet, dotter, lik mig

fast sonen har ärvt min uderfundigt knäppa humor, så det jämnar ut sig åt rätt håll         

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • knisse

första dottern är pappa up i dagen och nummer tva är mer jag.

• SallyBlixten

Min äldste son är en kopia av sin pappa.
    Min dotter är lik min syster (?)
    Min yngste son har en annan pappa och är en kopia av honom. 

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar, vi lånar den av våra barn.
  • Majuni

jag hörde nån säga att första barnet var lik pappan bara för att han aldrig skulle tveka vem som var pappan

Såklart bara en "sägen". 

• Ruggugglan

Dottern som är första barnet är väldigt lik mig. Folk kommentarer alltid det och säger att hon är en kopia av mig som liten.

Sonen har drag av mig och sin pappa, även en hel del drag från pappans morfar Svårt att säga vem han är mest lik.

• Lyktan

Tre barn, alla flickor. Nr 1 och 3 kopia av mig, mamma. Dock inte i beteende, bara utseende!
    Nr2 extremt lik sin pappa, på alla sätt och vis.
    Fast det blev två brunetter, så jag är skit nöjd

• Kajee
    Majuni skrev 2011-07-30 01:37:01 följande:
    jag hörde nån säga att första barnet var lik pappan bara för att han aldrig skulle tveka vem som var pappan

Såklart bara en "sägen". 

Ja då lär exet tveka ordentligt angående äldsta dottern, för hon verkar vara klonad från mig. Däremot anklagade han mig för att sonen var resultatet av en otrohetsaffär (som aldrig hade inträffat, men så var ju exet lite... märklig också), men det barnet är väldigt lik honom så där fick han backa.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
Svar på tråden Ni som har mer än ett barn