• smiley77

ARG! Blommogrammet kom inte fram i tid! Har igen lust att betala alls!

Skulle skicka ett blommogram till min mamma som fyllde år i går. Hon är på landet så vi träffade henne inte igår, tänkte istället att göra henne lite extra glad och skicka lite blommor. Gick in på interfloras hemsida i fredags kväll och läste att om man beställde innan 11.00 (eller var det 12) på lördagar så var det leveransgaranti samma dag. Jag beställde ju kvällen innan så då ansåg jag ju det vara bombsäkert att de skulle komma fram. Fick dessutom ett mail med ett kvitto där det stod att blommorna skulle levereras under lördagen, det enda de inte kunde garantera var exakt när leveransen skulle ske. Tror ni de lyckades leverera blommorna? Självklart inte. Istället hade de ringt idag och sagt att hon hade blommor att HÄMTA blomsteraffären. De kunde alltså inte ens åka ut med dom utan hon fick köra 3 mil för att hämta dom. Snacka om att jag är irriterad på Interflora. Hon fick dom visserligen idag då, men tycker ändå att själva grejen är förstörd. Hade jag vetat att det skulle bli så skulle jag aldrig beställt dom. Är det någon annan som haft problem med blommogram och hur har det gått i så fall? Tänker ringa dom imorrn och begära alla 260 kronorna tillbaka. De kommer säkert krångla och tycka att utkörningavgiften på 85 kr är det enda de kan bjuda på eftersom hon fått blommorna. Visst, detta är inte hela världen men när man för en gångs skull gör en sån här sak så vill man ju att det ska funka. ARG!

• Svar på tråden ARG! Blommogrammet kom inte fram i tid! Har igen lust att betala alls!
  • Poena

Ring och kräv tillbaka pengarna. De har inte levererat din vara enl, avtal!

• Poena

Hmm.. det var visst inte så lätt.. läste deras villkor

"Beställer du före kl. 12 på vardagar kan vi leverera ut blommorna samma dag. På lördagar behöver vi få beställningen innan kl. 11 och då gäller det endast till orter som inte expedieras med buss, postbil eller båt. I undantagsfall delar vi ut blommor på söndagar och helgdagar. Vi försöker självklart att få ut beställning som inkommer efter garanterad tid på önskat datum, men dessa kan, utan att du som kund meddelas, bli levererade nästföljande dag med leverans"

Alltså om man bor på en mindre ort så leverear de tydligen med post el. buss, så då kanske de inte kör ut alls och inte då heller på helger!

• SandvikenMamma

Såklart ska du ringa och få pengarna tillbaka. Minst hela beloppet. Nöjd dig inte med mindre. Dessutom ska du informera dom om att du föredrar något annat blombud i fortsättningen, där dom håller det dom lovar.

Trist att det blev så!

• SandvikenMamma

Hm, läste just vad föregående skrivit... Men ring dom iaf imorgon, jag håller tummarna

• SandvikenMamma

Fast...

"Fick dessutom ett mail med ett kvitto där det stod att blommorna skulle levereras under lördagen, det enda de inte kunde garantera var exakt när leveransen skulle ske."

Dom borde alltså ha levererat blommorna. När dom insåg att dom inte kunde göra det skulle dom absolut ha ringt henne på lördagen och berättat att blommorna fanns där.

• smiley77

Har varit inne och läst igenom, men tycker (och hoppas) ändå att jag har rätten på min sida. Det står så här på sidan "Om den ort du skickar ett Blommogram till inte har ordinarie leverans, får du information om detta i beställningsskedet". Har inte fått något som helst besked om att leveransen inte kan genomföras. Som kund förväntar man ju sig då att Interflora har kollat upp allt och gett klartecken att de kommer lyckas leverera. Annars försvinner ju meningen med den där bekräftelsen... Men, men vi får se... Ska ringa imorrn! Har laddat upp

• SandvikenMamma

Precis!
    Då skulle dom ha informerat dig om det.

Men nu är jag väldigt nyfiken och räknar med att du skriver här när du pratat med dom

• Amazona

Hej, jag är florist...tråkigt det där! 3 mil är det väldigt sällan man kör som blomsterhandlare, speciellt på helger och för en vanlig budavgift. Tänk om du har två bud att köra, den ena adressen ligger 3 mil söder ut och den andra 3 mil norr ut. Det blir 12 mil för 170 kr...... Jag kan däremot hålla med om att informationen skulle varit mycket tydligare! En födelsedag är ju bara en dag liksom. Sen vill jag påstå att EuroFlorist är bättre än Interflora.

• Myran Frisk

Va tråkigt för dig.. och din mamma!!!
    Ingen vill väl känna att den man vill fira ska behöva "jobba" för att få sin present.
    Hoppas det löser sig!

• Amazona

Du ska absolut få pengar tillbaka.

Svar på tråden ARG! Blommogrammet kom inte fram i tid! Har igen lust att betala alls!