• Scream2

Vad gör du på jobbet och vad är din timlön?

Svara lite strukturerat tack

1. Beskriv en dag på ditt jobb, en ganska typisk dag och om det är saker som går ifrån rutinerna kan du ta med lite sånt också. Men en "medeldag".

2. Vad har du i timlön? (har du månadslön dela den med 163, lägg INTE till ob och liknande)

(timlön så att alla kan svara, även timanställda osv)          

• Svar på tråden Vad gör du på jobbet och vad är din timlön?
  • Anonym (montör)

Jag står på samma ställe hela dagen och gör exakt samma sak. Monterar lite skrivar, fjädrar och muttrar på bilstolar som sen skickas vidare till nästa steg. Med musik i öronen så är det ett underbart jobb...älskar det. Jag har 137 kr/h.

• ananders

Jobbar som maskinförare på en större gård, en vanlig dag kan vara allt från att köra diverse maskiner till att klippa gräs, trägårdsarbete, djurskötsel, byggnadsunderhåll, skogsarbete, renhållning, krypa i gödselkulvertar, laga dräneringar och reparera maskiner. Med andra ord ett arbete med stor variation av arbetsuppgifter och man vet aldrig vad som kan ske om en timme, inga fasta rutiner. Arbetsledaren kan ha en plan för dagen men den kan snabbt ändras om vädret ändras eller om något går sönder.
    Älskar variationen. Min timmlön är 137 kr/h

• Anonym (Pengar)

Jobbar som kreditgivare/rådgivare på en av Sveriges större finansföretag.
    Timlön 116 kr.

• Anonym (Pengar)

Oj, glömde svaret.

Tar samtal från kunder som fått krediter, och butiker som ska ha krediter. Blir både admin och telefon.

Det är faktiskt det, ger er alla lån och saker att delbetala :P

• MoonFlight

Kör taxi och garantilönen för 40 h/v ligger på hela 101.19 kr.... Men har man tur med bra kör körningar så kan man ligga högre.

• Cornellia

Jobbar med kundservice via mejl och telefon. Tjänar 107 kr/timmen. Jobbar som timanställd, och hoppar in när det behövs (tex på sommaren, jul och vid utbildningar och liknande).

Dagen: