• minimyran

Brunt i trosorna... panik!

Hej!
    Är ny här inne... är gravid i v.30 + och igår och idag har jag haft mörkbrunt (inte slem) utan bara fläckar, i trosorna, satte på mig vita trosor igår för att kolla, och det kom idag oxå. Men det kommer inget när jag torkar mig utan det bara "var där", känner bebisen röra sig i magen så den lever i alla fall...

MEN jag är jätte rädd, min fösta son föddes i v. 31+ pga moderkaksavlossning, men då kom det färskt blod i massor, och klunpar, det gör det ju inte nu.

Jag vill inte berätta detta för min man, då jag säkert skrämmer upp honom, men jag är livrädd att ngt ska hända bebisen. Vet inte vart jag ska ta vägen, går på toa hela tiden och kollar, men det kommer inget blod... ännu!

Hade jag haft mina svarta trosor dom här dagarna hade jag aldrig upptäckt det.... ska nog aldrig ha vita trosor igen... Jag har INTE ont i magen och inget känns konstigt förutom att jag mår illa för jag är så rädd.

Behöver råd om vad jag ska göra, kanske avvakta och ringa mvc imorgon?

Kram!

• Svar på tråden Brunt i trosorna... panik!
  • Dayna Lee

Jag tycker att du ska ringa förlossningen och be att få komma på en undersökning nu. Du kan inte gå omkring och vara orolig vet du. Det är säkert inget farligt, men kolla upp det!!

Kram och lycka till!

• Krollo

Jag fick bruna flytningar i v.23 och då skickade min BM in mig till förlossningen samma dag. Oftast är det ingenting, sköra slemhinnor eller kanske att man har haft sex. MEN det var jätteskönt att kolla för säkerhets skull. Om jag vore du skulle jag ringa förlossningen och fråga så att du inte behöver ha panik.

• minimyran

jag vet.... men jag vet inte heller om jag kan skrämma upp hela familjen (löjligt va?), ska fundera lite till, tack för svaret! återkommer och berättar hur det går... kram!

• minimyran

vi har inte haft sex så det kan inte vara därför, förra grav. fick jag bruna flytningar men då berodde det på svampinfektion, och det har jag inte nu... :(

det är kanske bättre att veta, än gå runt och må skit...

• guldplutt

Klart det är bättre att veta! Och du behöver väl inte säga ngt till hela familjen, men till din man tycker jag nog att du ska berätta - han är ju lika delaktig som du. Det viktigaste måste ju ändå vara att liten mår bra, inte om man blir orolig en stund i onödan eller inte, bara man blir lugnad sedan och det går bra!

• minimyran

Han ska iväg på bandy nu, så jag har lite tid att fundera, men om vi måste åka in måste vi ha barnvakt... och då blir mamma orolig och det vill jag inte heller, men det är kanske bättre det, så jag kan sova inatt.

• Dayna Lee

Du kan ju inte hålla på och tänka på andra nu. Tänk på bebis och på dig själv bara.

• ung5barnsmamma

Du kommer aldrig förlåta dig själv om det händer något bara för du inte vill oroa andra..

Ring i alla fall upp o prata med de..

Gör det,ring nu.. vi väntar här..

Svar på tråden Brunt i trosorna... panik!