Hjälp, vad hittar ni på med era 10 månaders?
Ja, som rubriken lyder, vad gör ni med era 10 månaders om dagarna?
Jag har en väldigt bestämd liten kille här hemma så långa barnvagnspromenader går inte för sig. Att åka bil in till stan (1 mil) fungerar ibland, men han hatar, verkligen HATAR att åka i sin vagn runt i affärerna (oavsett om han åkte framåt eller bakåt). Dock brukar det fungera bättre i t.ex. mataffären eller IKEA där han kan åka kundvagn, men om man stannar mer än 20-30 sekunder på ett ställe så börjar han skrika.
Han lärde sig krypa för ca 1 månad sen och är fullt igång med att ställa sig upp mot allt och vill att jag ska gå runt med honom, och visst, det funkar ju en stund men sen tar ryggen stryk alldeles för mycket. Att sitta på golvet och leka fungerar en liten liten stund om man har tur, annars klättrar han bara runt på mig.
Bada tycker han om, men det tar ju bara 30 minuter allt som allt på en hel dag (9 timmar tills mannen kommer hem och tar över)
De senaste månader har jag börjat bli väldigt less på att gå hemma, känns som om han varit såhär bestämd och grinig sen han var 5 månader. Och egentligen vet jag ju att han inte är grinig dygnet runt, utan bara när han är hungrig, trött eller uttråkad. Men det känns som det är jämt.
Hjälp, vad kan man göra om dagarna?