• Anonym (undrar)

Mensvärk under graviditet då mensen skulle kommit, är det vanligt?

Hej!

Hade beräknad mens igår, men den kom inte. Hade sex under ägglossningen så vi hoppas på ett plus, men väntar lite till med ett test. Har alltid haft mensvärk flera dagar före mens och den har sedan många år tillbaka varit punktlig på dagen, så jag antar att jag är gravid.

Hade lite mensvärk igår och idag men det var oerhört lite.

Är det vanligt att man har mensvärk (känns som om det ska komma i trosan närsomhelst) då man egentligen skulle ha mens om man skulle vara gravid eller är gravid?

• Svar på tråden Mensvärk under graviditet då mensen skulle kommit, är det vanligt?
  • Anonym (Oh ja!)

Tror att väldigt många upplever menslikanade smärtor när mensen borde ha dykt upp, vet att en del gör det i flera månader trots graviditet :)

• Anonym

Japp, helt normalt. Livmodern som börjar växa

• Anonym (mensvärk.)

Jag hade mensvärk samma dag som jag egentligen skulle ha fått mens. Det kändes lixom, vått på något sätt. Varje gång jag gick kändes det PRECIS som att det var blod på trosan, men det kom ingenting. Så ja. Om du har mensvärk, och du egentligen skulle ha fått den igår. Och om du känner som jag gjorde när jag fick veta att jag var gravid, är jag bombsäker på att du är gravid :)

• Anonym (undrar)
    Anonym (Oh ja!) skrev 2011-07-30 23:48:09 följande:
    Tror att väldigt många upplever menslikanade smärtor när mensen borde ha dykt upp, vet att en del gör det i flera månader trots graviditet :)
    Oja, nejmen så härligt hehehe ;) Ja men då kan jag fortfarande hoppas på PLUS! :) tjatade förr om att jag inte kände nått i brösten...det fick jag igen för ikväll! ;)
  • Anonym (undrar)
    Anonym (mensvärk.) skrev 2011-07-30 23:50:02 följande:
    Jag hade mensvärk samma dag som jag egentligen skulle ha fått mens. Det kändes lixom, vått på något sätt. Varje gång jag gick kändes det PRECIS som att det var blod på trosan, men det kom ingenting. Så ja. Om du har mensvärk, och du egentligen skulle ha fått den igår. Och om du känner som jag gjorde när jag fick veta att jag var gravid, är jag bombsäker på att du är gravid :)
    Var det bara i början eller även senare?! :D
    Det som du beskriver om "vått" stämmer hehe..så som det blir innan mens och man tror att det hela tiden har kommit så fort man tar ett steg ;)

Jag är nästan bombsäker på att jag är gravid!! Brösten "ryser ihop" sig och blir kalla, som när man ryser! bröstvårtorna är ömma.. ja you name it ;) ohh! Ska inte ta ut "segern" i förskott, men lite glad är jag då allt! Ska vänta med test ett litet tag till dock! ;D
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2011-07-30 23:49:04 följande:
    Japp, helt normalt. Livmodern som börjar växa
  • Anonym (undrar)
    Teskedsmamman skrev 2011-07-30 23:53:41 följande:
    Mensvärk är vanligt under framför allt tidig graviditet, och även blödningar runt de dagar man skulle haft mens egentligen.
    Mensvärk men inget blod dock! :) men hejdundrarns massa kissande! :)
  • Teskedsmamman
    Anonym (undrar) skrev 2011-07-30 23:55:25 följande:
    Mensvärk men inget blod dock! :) men hejdundrarns massa kissande! :)
    Jag skulle säga att du är gravid
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Anonym (undrar)
    Teskedsmamman skrev 2011-07-31 00:17:16 följande:
    Jag skulle säga att du är gravid
    Ohhh jag hoppas och hoppas! Äntligen efter ett missfall och massor av försök! :)) Vi får se vad stickan säger efter helgen!! :))
Svar på tråden Mensvärk under graviditet då mensen skulle kommit, är det vanligt?