• ellinorrebecka

hjälp maxi-cosi mobi ?

vi har en maxi-cosi mobi, på den sitter det ju två remmar och dom ska väl fästas i två andra remmar (?förankringsremmar?) som ska sitta igenom framsätet om jag inte fattat fel ? Vart får jag tag på dessa remmarna? fattar ingenting dom enda sånna jag hittar har "clicksystem" alltså precis som vanliga bälten men på mobin är det ju som krokar :S

skulle va väldigt tacksam för snabba svar och ursäkta för min korkade förklaring men jag vet inte hur jag ska förklara på annat sätt Flört

• Svar på tråden hjälp maxi-cosi mobi ?
  • Roger Hansson

Följde med 2st när vi köpte våran.
    Borde följa med bälten som du fäster under
    stolen, och sedan hakar i med krokarna på
    stolen. Finns annars på bl.a Babyproffsen mm.

• dripdrop

Ja de ska följa med när du köper stolen. Du kan köpa till såna i babyaffärer.

• ellinorrebecka

ok, fick inte med några sånna :( Någon som vet om dom finns på nån webshop ? eller vad dom heter ? :)

• dripdrop

Men gå tillbaka till butiken då, de ska höra till när du köper stolen!

• ellinorrebecka

har ingen aning om vart den är köpt.. Ingen som vet om dom finns att köpa på nätet ? eller vad sånna heter ??

• dripdrop

Man kan köpa extra remmar där stolen säljs, typ babyaffärer. Fråga där. :)

• ellinorrebecka

ja men nu är det ju så att jag har ganska långt till närmaste babyaffär , därför jag vill veta om dom finns att köpa på nätet :P

• Lindreas
    ellinorrebecka skrev 2011-08-01 10:43:43 följande:
    ja men nu är det ju så att jag har ganska långt till närmaste babyaffär , därför jag vill veta om dom finns att köpa på nätet :P
    Det gör det säkert. Googla! Men du har köpt stolen begagnat? Varför fick du inte med remmarna?
  • ellinorrebecka

har försökt googla men är ju lite svårt när man inte vet vad det heter :) vi fick den av barnets pappas syster. vet inte varför vi inte fick med dom :S

• ellinorrebecka

kan dom heta monteringsband tro ?

• arkeologitjejen
    ellinorrebecka skrev 2011-08-01 11:48:58 följande:
    har försökt googla men är ju lite svårt när man inte vet vad det heter :) vi fick den av barnets pappas syster. vet inte varför vi inte fick med dom :S
    Ring någon webbutik som säljer dem. Jag hade samma situation med en Brio och då tog Lekia in sådana till mig. Kostade kanske 200 kronor eller så.
    Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • ellinorrebecka
    arkeologitjejen skrev 2011-08-01 11:50:48 följande:
    Ring någon webbutik som säljer dem. Jag hade samma situation med en Brio och då tog Lekia in sådana till mig. Kostade kanske 200 kronor eller så.
    okej då testar jag det :) tack
Svar på tråden hjälp maxi-cosi mobi ?