• Lilla Frögurkan

Plötslig har jag vuxit 1½ centimeter i vuxen ålder?

Häromdagen var jag och killen till polisen för att skaffa ett nytt pass. Och när vi mätte oss kunde vi inte tro våra ögon! Han hade vuxit två centimeter, han som "alltid" har varit 172 innan. Och jag som då hade vuxit 1½ cm jag med! Vi sa detta till polisen som arbetade i båset och hon såg på oss som om vi var dumma i huvudet eftersom deras mätning faktiskt stämmer överens. Men jag har ju alltid varit 160 lång, det står till och med i mitt pass! Men hon var så säker på att allt stämde.
    Väl hemma åkte tumstocken fram och mycket riktigt hade killen vuxit 2 cm och jag en och en halv..!

Hur är detta möjligt? Vad har man gjort annorlunda liksom, annat än att ha börjat dricka aloe vera det senaste året?! :D

Kärlek är inte en känsla, det är en förmåga.
  • Svar på tråden Plötslig har jag vuxit 1½ centimeter i vuxen ålder?
  • Loreena

Coolt! Vilket sammanträffande! En kompis till mig skrev just på FB att hos precis vuxit 1,5 cm hon med! Hon är 25 år och fick en son för ett år sedan.

• Lilla Frögurkan
    Loreena skrev 2011-07-31 13:49:05 följande:
    Coolt! Vilket sammanträffande! En kompis till mig skrev just på FB att hos precis vuxit 1,5 cm hon med! Hon är 25 år och fick en son för ett år sedan.
    Haha, ja! Fler som är lika undrande som vi då! :) Jag kan lätt växa några centimeter till! :P

Kanske ska googla... :D
  • Lena

Det är inte så att ni har fått bättre hållning?

• Prinsessans mamma

Vet inte vilken ålder ni är i, men minns att jag hade växt 2,5 cm någon gång mellan 21 och 26.
     Mätte på skoj och trodde inte mina ögon. 

Men sen har jag hållt mig till 171,5 efter det. Snart börjar man väl krympa istället =)

• Mimmlas

Det kan bero på vad du gjort innan mätningen, man sjunker ihop i diskarna i ryggen när man gått en hel dag. Man är längre när man precis vaknar på morgonen.

• Lilla Frögurkan

Jag är snart 29 och killen är 39.. Cool Han är om mer konfunderad över detta! Han har tränat i flera år och alltid varit 172 om man säger så.. Och jag har alltid hållt mig aktiv och så.. Och nu helt plötsligt så har vi vuxit på längden! Jag propsar på aloe veran och han säger att vi växer med varandra bara.. *hehe*

Vi mätte oss på eftermiddagen hos polisen och på kvällen åkte tumstocken fram...

• Lufsan
    Lena skrev 2011-07-31 13:51:29 följande:
    Det är inte så att ni har fått bättre hållning?
    Detta tror jag mer på än att man skulle ha vuxit. Jag hade ett "krypt" en centimeter när jag fixade nytt pass. Det var för att min hållning blivit jättemycket sämre. 
    En dag i sänder.
  • Boktokig

Haha, kul att en sån här tråd kommer upp. Min syster har "alltid" varit 167,5 cm, medan jag som vuxen hållt mig till blygsamma 163 cm. Häromdagen stod vi jämte varandra framför spegeln och jag påpekade att vi faktiskt i stort sett var jämnlånga och hur det kunde stämma. Enligt tumstocken så var jag 164 cm och syrran 165,5 cm. Alltså har jag växt och hon krympt. Skumt det där.

• Anonym (samma)
    Prinsessans mamma skrev 2011-07-31 13:51:50 följande:

Vet inte vilken ålder ni är i, men minns att jag hade växt 2,5 cm någon gång mellan 21 och 26.
     Mätte på skoj och trodde inte mina ögon. 

Men sen har jag hållt mig till 171,5 efter det. Snart börjar man väl krympa istället =)

Samma här!

Jag är 171.5 cm och är 56 år och var 170 cm innan. Hur sjukt är inte det.
Svar på tråden Plötslig har jag vuxit 1½ centimeter i vuxen ålder?