• Hexx

Vet katter om att de är söta?

När man går förbi en katt i en säng så lägger den sig ju gärna på rygg med tasarna utsräckta och ger en sin allra mest bedårande blick. Det går ju inte att gå förbi, utan man blit tvungen att stanna en stund och kela eller lägga sig bredvid och i värsta fall somna.

Om katten vill ha mat eller godis stryker den sig och spinner och flörtar allt vad den kan...

I bland tror ajg att katter är helt medvetna om att de är gudomligt söta med sin mjuka päls och perfekta storlek...

Är det så? Vet de om att de är gulliga och gör sig ännu gulligare för att få sin vilja igenom?
    En snok gör sig ju inte söt för att få något gott...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-19 17:50:07:
    En fråga till om katter.... vaför juckar en del katter på andra katter????
    Vår minsta juckar på vår äldsta... ser ju inte alls så där gulligt ut...
    Hade en annan katt som oxå gjorde så, trots att han var kastrerad.

• Svar på tråden Vet katter om att de är söta?
  • Catha82

klart de vet att de är söta! och de skäms inte för att utnyttja sin extrema söthet för att få allt de vill och komma undan med elakheter..

• Bonanza

Min ena katt har en enda tanke i sitt huvud: åh, jag är så söt.

Det syns verkligen på honom! Får vi gäster så lägger han sig på allra sötaste sätt och bara är bedårande. Vill han något så gör han sig så söt som möjligt. Han vet verkligen om att han är söt.

Min andra katt föraktar nog detta lite. Han tycker inte att man ska leva på sitt utseende.

• Catha82

*skrattar* mina tre katter är lite så. Hankatten, den fluffiga, lever på sitt utseende. De andra två är korthåriga och blir lätt irriterade på hankattens fjompande. Han får ofta stryk för sitt fjollande

• Springsteen

Mina vet de definitivt!!!!

• Lilla Rus

Min kattkille tycker inte att han är söt, han tycker att han är vrååålsnygg

• milimina

våra katter är inte söta, de är tuffa och manliga.

• reserverad

Mina katter tycker dom ar det basta som har hant varlden!

• Hexx

hahahaha!!! vad ni är roliga!
    milimina - manliga!!!!!!! hahahaha

• milimina

ja, det är ytterst sällan de kråmar sej så som jag är van att katter gör, lilla damen vet absolut att hon är vacker och utnyttjar det gärna! men de två vi har kvar... oj oj. den ena är vansinnigt egensinnig, envis och ska diskutera allt. den andra är mest gosig och kråmar sej visserligen ibland, men bara för att vi ska klappa hans mage så han får bita oss i handlederna (inte hårt, men han gillar det uppenbarligen eftersom han sitter som ett armband sen!)

men söta... nää.

• Soffie

har haft katt länge och de har inte juckat nått... kanske har dina katter sett vad hundar brukar göra . -)

• AE77
    Rolig tråd!!! Vår misse tycker absolut att hann är söt!! Och det tycker vi med för den delen!!
  • AE77
    Rolig tråd!!! Vår misse tycker absolut att han är söt!! Och det tycker vi med för den delen!!
  • Katten Ceasar

jag tror absolut att katter vet om det. För vi har en killkatt och så fort han vill ha nåt så tittar han på en med sina stora ögon och riktigt säger "om jag gör mig jättesöt nu, får jag mat då?" hahaha... mat är hans stora passion i livet... sen när det kommer hem folk till oss så ska han alltid göra sig till hela tiden.

Så han vet säkerligen att han är söt!!

• Lalalong

Hihi! Jo det tror jag nog! Katter är nog ett av de mest beräknande djur jag känner till så då tror jag säkert de kan spela på sin söthet också!!
    Om ni vill se en kisse som vet att hon är sötast av alla så kan ni titta i mitt galleri

• Gustie

Ja, katter är helt underbara...och visst spelar de på sin söthet, de vet de kan få vad de vill, man bara smälter ju...

Jag läste faktiskt en bok om hur katter kommunicerar med kroppsspråk (hur en människa nu kan veta det... ), det här med att en katt ligger i t ex en säng och när den får syn på dig så sträcker den ut sig och ligger och kråmar sig, det betyder tydligen "va kul att se dig, jag hade gärna gått och hälsat på dig men jag orkar inte"...

Och det funkar ju, för vi går ju istället fram till katten och börjar kela...

• Lalalong

Gustie
    Haha!! Vad roligt... och jag kan verkligen se att det kan stämma... (undrar dock som du... hur kan de veta det egentligen). Det är ju klockrent!

• ciia

Jag har två katter, en hona å hane.Och honan är en riktig maddam enligt henne själv medan hanen bara tycker att han e söt och går å små pratar ganska ofta och leker med allt . Och sätter sig (som just nu)framför dataskärmen för att se om det är nått som rör sig och få uppmärksamhet!!!

• bustösen

"en gång i tiden avgudades katterna, detta har de aldrig glömt"

Svar på tråden Vet katter om att de är söta?