• Anonym

Kan man sätta i fler diamanter i en ring man redan har?

Jag ska gifta mig om två veckor och vi måttbeställde en ring från London som skulle passa med min förlovningsring. De fick ta mått på förlovningsringen (som har små diamanter på sidorna om mittenstenen) och nu när min blivande man hämtade ringen så har de satt i en diamant för lite Vi har inte tid att åka tillbaka med ringen, utan det enklaste är att sätta i den diamant som fattas själva, men går det?

Tacksam för snabba svar.

• Svar på tråden Kan man sätta i fler diamanter i en ring man redan har?
  • Vinxen

Ja varför skulle inte det gå? Om de finns plats så borde ju en guldsmed/juvelerare kunna fixa det :)

• WaltersMamma

Jadå jag har gjort det flera gånger, men du får snabba dig på till en juvelerare så du får den i tid till bröllopet!!:)

• Anonym

Det låter bra. Plats finns det för det är bara diamanter halvvägs ner på varje sida.

Frågan är ju bara om man ska göra det eller reklamera hela ringen? Min förlovningsring är också tunnaren under (den sidan som är i handflatan) för bättre passform vilket vigselringen inte är. Om man fasar ut den själv så förlorar man ju platina som man faktiskt har betalat för, vilket känns trist. Metaller är ju så dyra nu...

Det känns så tråkigt när man väntat och väntat på ringen och så passar den inte. Min sambo är helt förstörd som inte ens märkte att förlovningsringen var annorlunda i formen och insisterade på att de gjorde vigselringen likadant, men jag tycker inte det är hans ansvar när man faktiskt går in till en anrik juvelerare och gör en beställning.

• Lumo

Prata med London, be att få skicka tillbaks den efter bröllopet OM du vågar. Alt be om prisreducering om ni kan bevisa att er beställning var annorlunda (eller annan kompensation, tex ett par örhängen, mohaha). Det där under ringen känns kanske inte som deras fel, om ni inte specifikt beställt det... Skulle säga att du testar ringen några veckor/månader innan du gör något åt det!

Svar på tråden Kan man sätta i fler diamanter i en ring man redan har?