• ewis1

tips inför danmarksresan (Frederikshavn och Skagen)?

Jaha nu börjar det dra ihop sig inför vår Danmarksresa. Vi åker till Legoland och ska vara där två heldagar. Sedan åker vi vidare till Frederikshavn (The Reef) för att bo där ytterligare fyra nätter. Vi har planerat en dagstur till Skagen (Grenen) och om det är bra väder blir det till Palmestranden. Vi har varit i Frederikshavn en gång tidigare men har ingen större koll på omgivningen. Vad "måste" man hinna med? Något särskilt som finns i närheten av Frederikshavn eller något bra stopp på vägen mellan Billund och Frederikshavn?

• Svar på tråden tips inför danmarksresan (Frederikshavn och Skagen)?
  • Jagsjälv

Jag är nog helt senil... men... Det finns ett stort akvarium med massa fiskar och sälar mm någonstans där uppe i norra Danmark. Var där för några (många?) år sedan. Det var väldigt fint och kul då. Man fick känna och hålla vissa fiskar och så. Jag har sett reklam om det akvariet sedan dess och det ska vara renoverat då det stora akvariet med de kända klumpfiskarna sprack.
    Går nog att hitta info om det på stenalines/sembos sida. Är lite för trött nu bara...

• Mijo85

Jag var i fredrikshamn i tisdags, var där bara ett par timmar och kan säga att det räkte gott och väl, finns inte mycket i den staden. Men om man ska vara på badhotellet så är det kanske roligare. Mitt tips är att åka till Aalborg som ligger ca 6 mil därifrån. En mycket trevlig stad.

• Ellu

Vi var i Frederikshavn i början av juli och bodde också på The Reef. Vi gjorde en tur till Grenen och Skagen, en tur till Fårup Sommarland (lite drygt en timma med bil), körde söderut utmed kusten och besökte Saeby som var en fin liten stad.
    I Frederikshavn var vi nere på Palmestranden men vi badade aldrig. Vi besökte också Bangsbo som var ett oerhört fint område med mycket att titta på, fast det beror väl lite på hur gamla barnen är också.
    Håller på med geocaching så vi har alltid något att göra/titta på och det har gjort att vi kommit till ställen vi annars hade missat.

• ewis1

Tack för tipsen. Får se vad vi kan hitta på. Barnen är 3 och 9 år.

Svar på tråden tips inför danmarksresan (Frederikshavn och Skagen)?