Hur kan vissa vara så jävla nonchalanta att inte bry sig om sin graviditet mer?!
Jag måste bara få skriva av mig ett spy inlägg, för jag kan in sluta tänka och irritera mig på vissa saker. Fine, det är upp till var och en vad man vill göra med sin kropp, men det är ju inte bara ens egen kropp man tar hand om när man är gravid?!
Var på stan, rakt framför mig kommer en ganska gravid kvinna och dricker en redbull (??!) Hur mycket idoti är det?! Och sen när man kommer ner till stationen, där det är rökförbud, så säger en höggravid kvinna "åååh, fan vad drygt att man inte får röka här nere!". Jag blir så jävla lack!
Här går man själv och hoppas på att man ska vara gravid, få det allra bästa som kan hända, att hända. Får ångest över att man har ätit lite lakrits och undrar om det kan skada fostret OM jag skulle bli gravid.. Och sen går andra folk och gör saker som de VET kan skada fostret?! Och just den dära attityden som den tjejen på stationen hade, fy vad jag stör mig!
Jag har inget imot föräldrar som försöker bättra på dig, slutar att röka och sånt. MEN, att man fortsätter, att man går där som ingenting och dricker en redbull.
NÄÄÄÄ! Ni som gör det, sllluuutta! Det är inte bara ER kropp ni skadar!