Kvällsoro, hur länge?
Vår kille är två månader och skrek i början mycket på kvällarna. Vi har trott att det kanske är magen som spökar. Jag har anpassat min kost och äter mjökfritt, vi ger minifom och jag äter inget starkt eller gasbildande som lök, kål osv. Nuförtiden skriker han ganska lite på kvällarna, men är fortfarande ganska orolig och missnöjd och vi bär i princip runt på honom hela kvällarna (med avbrott för amning minst en gång i timmen, han äter inte så mycket vid varje tillfälle, men blir lugn vid bröstet) för att han ska hålla sig någorlunda lugn. Han brukar vara vaken mellan 18 och 22, de första två timmarna är han lugn och glad, medan de sista två är oroliga och slutar ofta med en riktig skrikhalvtimme innan det är dags för amning och läggdax vid tio (på nätterna är han kolugn och vaknar bara för att äta). Han kan inte somna innan tio för att han är så orolig och spattig, vi har provat allt, från bärsele, sjal och att gå ut med vagnen. Nu undrar jag hur ni andra som har haft bebisar som varit kvällsoroliga har haft det? När har det gett med sig och blivit lite lugnare? Det vore skönt att veta, för just nu känns det som om att det skall vara i evighet... Tacksam för svar!