• Anna Paulita

Jag har världens torraste hår....

Jag har så sjukt torrt hår, jag har provat det mesta. Tvätta håret med balsam, bara tvätta håret två dagar per vecka (med enbart balsam), jag har med värmeskydd när jag fönar det, jag fönar det öht enbart lika ofta jag tvärrat håret (alltså 2 gånger per vecka).

Balsam metoden körde jag i fyra månader men tvättade det varje dag sedan trappade jag ner till två gånger per vecka och har kört det i fyra månader men mitt djävla hår är ändå så torrt.

Nu måste jag få tips då det jag försöker inte fungerar: :( Kan tilläggas att mitt hår är rätt fint med många och fina hårstrån.

Nu är jag redo att prova typ vad som helst, men jag behöver tips!        

• Svar på tråden Jag har världens torraste hår....
  • IsDimma

Olivolja!
    Antingen bara en droppe (bokstavligen Max en droppe) att smeta ut i händerna och sedan dra över håret och låta vara kvar.
    Eller massor med olja och gå med det, gärna sova en natt, och så tvätta ur med balsam.

• Luullis
    IsDimma skrev 2011-08-01 11:57:33 följande:
    Olivolja!
    Antingen bara en droppe (bokstavligen Max en droppe) att smeta ut i händerna och sedan dra över håret och låta vara kvar.
    Eller massor med olja och gå med det, gärna sova en natt, och så tvätta ur med balsam.
    Precis vad jag skulle skriva! Olivolja!
  • Joico

När mitt hår var som torrast så gjorde jag olivoljeinpackningar. Blöt håret och ha i olivolja. Försök undvika hårbotten så gott det går, annars blir det ganska ojligt (det blir oljigt nog ändå ). 
    Sen satte jag en plastpåse runt huvudet och en varm handduk över plastpåsen och lät sitta några timmar. Ibland kan jag ha lite olivolja i längderna, lägga en handduk på kudden och låta det vara i över natten.

Sen tvättar jag håret och låter självtorka. 

• Junior10

Lite OT, men ni förgående skrivare verkar ha så bra koll.
    Vad hjälper mot torr hårbotten ? Har provat med mjällschampoo och att inte gnugga på hårbotten med fingrarna, men det är ändå torrt.. 

• Joico
    Junior10 skrev 2011-08-02 10:44:31 följande:
    Vad hjälper mot torr hårbotten ? Har provat med mjällschampoo och att inte gnugga på hårbotten med fingrarna, men det är ändå torrt.. 
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=243207 t.ex
    Annars kan du säkert prova olivolja också, men risk för att det blir fett istället. Men värt ett försök kanske
  • k girl

Bra schampo och balsam för torr och känslig hårbotten. KMS och joico har bra.
  • Jordkvinna

Har du haft stenkoll på att du använt ett bra balsam utan siliconer osv?
    Ägg, olivolja, mandelolja, neem, klippning, nässelvatten.

• AnjaK
    Honung!
  • Anna Paulita
    Jordkvinna skrev 2011-08-02 11:14:55 följande:
    Har du haft stenkoll på att du använt ett bra balsam utan siliconer osv?
    Ägg, olivolja, mandelolja, neem, klippning, nässelvatten.

Jo, det vet jag att man inte ska ha i håret.
  • IsDimma

Du som undrade om torr hårbotten. Det hade jag förut. Slutade med schampo och det försvann.
    Men det kommer tillbaka ibland på somrarna. Honung, avokadoolja och aloe Veragel (gärna blandat med varann men funkar bra en och en också) funkar på min hårbotten. Och kliar hårbotten också, som den gör på mig, så funkar äppelcidervinäger som jag späder med vatten och sedan sköljer som sista sköljning i håret.

Svar på tråden Jag har världens torraste hår....