Alkoliserad man stoppade in fingret i min dotters mun!
I torsdags satt jag och min femmånaders dotter och väntade på bussen på ett torg i vår stad. Jag satt och pratade i telefon och hon satt och lekte i sin vagn, hade henne precis framför mig.
Strax innan bussen skulle gå så kom det en man och satte sig bredvid. Märkte direkt att han "inte var som han skulle", han började direkt sluddra med min dotter och sa konstiga saker. Skulle precis resa mig och gå när han reser sig och innan jag ens hann blinka hade han stoppat ett av sina fingrar i hennes mun. Lika snabbt tog han ut fingret och gick därifrån innan jag hann säga något.
Jag blev helt kall. Nu VET jag att barn tål mycket och att var och varannan grej de får i munnen inte är ren. Men jag känner mig ändå orolig. Är nojjig att han hade ett sår eller någon bakterie på sig, som nu min dotter fått i sig.
Jag har ringt sjukvårdsupplysningen och fick först prata med en snäll kvinna som tyckte att jag skulle höra av mig till Bvc vilket jag gjort. Dock är det konstiga sommartider där nu och jag får inte tag på någon. Ringde dit en gång till, till sjukvårdsupplysningen och frågade hur jag skulle gå tillväga, om jag skulle testa henne eller så, och då fick jag prata med VÄRLDENS JÄVLA KÄRRING. Hon sa bland annat att det absolut inte var någon fara och att jag "Jag bara skulle släppa det, bara onödigt att hänga upp sig på småsaker" sen sa hon även att man måste hålla bättre uppsikt över sitt barn och absolut inte får prata i telefon när man är med dom, jag berättade nämligen att jag pratat i tele. Men hallå? Även om jag inte skulle pratat hade jag ändå inte hunnit stoppa mannen. Jag tycker hon var extremt otrevlig mot mig och hon bara fnyste åt min oro.
Så, nu frågar jag om någon vet. Vad kan smitta? Finns det någon risk alls att hon kan ha fått något? Och om jag får en undersökning, vad undersöker dom? Sticker dom henne? Andra mammor/pappor, vad skulle ni gjort? Är min oro befogad?
Tacksam för svar!