• Anonym (Nyfiken)

Topimax och Bipolär 2

Är det någon här som vill skriva om de har erfarenheter av topimax vid Bipolär typ 2

• Svar på tråden Topimax och Bipolär 2
  • Anonym

Man går ner i vikt och minnet blir asdåligt.
    Blev typ dement.

Funkade sådär. 

• Waldo

Jag äter Topimax men inte för Bipolära problem utan för migrän

Topimax är ju ursprungligen en epilepsimedicin och används för en hel del olika besvär

Jag upplevde att det tar ganska lång tid att sätta in medicinen, att få en korrekt dos att fungera.
    Jag hade en del biverkningar i början, med just problem med minnet, yrsel, mm
    Man får hålla ut 1 - 11/2 månad tills kroppen ställt in sig
    Men när den väl fungerade är den jättebra, kan inte tänka mig att vara utan den

• Anonym (testat)

Jag är bipolär typ 2 och har testat Topimax under ca ½ år, för flera år sedan. Det var fruktansvärt, minnet försvann helt och ingen kunde säga vad det berodde på. Jag var tvungen att föra dagbok varje dag för att se till att jag t.ex. borstade tänderna. Jag kunde inte ens se på ett tv-program eller en film, för efter ett tag kom jag inte ihåg vad som hänt i början. Jag var helt beroende av dagboken för minsta grej, och blev sjukskriven på heltid i stället för att må bättre.

Först när jag slutade med Topimax kom minnet tillbaka, redan efter någon vecka kunde jag tänka som vanligt igen. Det är säkert individuellt hur just du reagerar, men jag kommer aldrig ta Topimax igen!

• Anonym

Har samma erfarenhet som inlägg #3.

Jag höll ut 1 år och hade minne som en dement.

Jag kunde upprepa samma saker 2-3 ggr. Visste inte om jag redan sagt saker eller så.

Vill inte ha den mer.
    Minnet kom sakta tillbaka då jag slutade. 

• Hoppsankerstin

Har tagit min första topimax i dag och jag hoppas att den kommer fungera för mej.. Åt lamotrigin tills i förrgår men jag har stora blåmärken över hela kroppen ser ut som jag blivit grovt misshandlad.. Konstig biverkning men ack så otrevlig... Så det blev till att byta...

• FemÃ¥r

Jag tappade halva peruken! Hade väldigt mycket hår men ändå jättetrist. Hår överallt!!!

Svar på tråden Topimax och Bipolär 2