• Ice82

Flyga på natten, hur gör man bäst på flygplatsen med sovande barn på 1 & 3 år?

Vi funderar på att åka till Turkiet en vecka och jag har sett att många avgångar hem är runt 23-00 tiden. Undrar då hur ni gjort med era trötta barn inne på flygplatsen när ni checkat in barnvagn och packning, har ni burit era barn då? Känns väldigt jobbigt att bära runt på en sovandes 3-åring som väger 18 kg... eller finns det vagnar att låna?

• Svar på tråden Flyga på natten, hur gör man bäst på flygplatsen med sovande barn på 1 & 3 år?
  • Malawi

Jag reste nyss hem från turkiet, visserligen mitt på dagen, men det var flera resenärer som tog med vagnen ända fram till gaten.

• Ice82

Jaha, vore ju super om man kunde göra det! Ska kolla upp närmre med flygbolaget om man kan göra så. Tack för svaret!

• odda

när vi reste till turkiet åkte vi från malmö och där fans det vangna att lånna

• Frontline

Vi hade barnvagnen med oss ända fram till gaten sen en stund innan vi borda så plasta vi in den och lämna den där så ordnade dom in den på planet..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • FrkJenny

Bärsele/bärsjal fungerade utmärkt både när sonen var fyra månader och när han var fyra år. Men han var ju bara en förstås

• mia maria

Jag har flugit flera ggr nattetid hem från Turkiet, både med 0-1-åring samt 4-7-åring.
    Barnvagnen har jag alltid haft med fram till gaten, så där har ju lilleman kunnat sova utan problem.
    Äldsta sonen (som har varit både 4, 5, 6 o 7 år när vi har flugit på natten) har ibland sovit på transfern, men sen varit vaken på flygplatsen.
    Det brukar vara full rörelse där då, det är massor av plan som går kring midnatt (iaf om ni flyger från Antalya eller Dalaman, övriga flygplatser vet jag inget om), o man går ju o kollar i butikerna o kanske äter en bit osv, så tiden går rätt snabbt ändå. Sen sover han gott på flyget sen  

• Ice82

Tack för alla svar! Känns skönt att höra att man kan ta med sig vagnen in...

mia maria skrev 2011-08-02 08:36:31 följande:
    Jag har flugit flera ggr nattetid hem från Turkiet, både med 0-1-åring samt 4-7-åring.
    Barnvagnen har jag alltid haft med fram till gaten, så där har ju lilleman kunnat sova utan problem.
    Äldsta sonen (som har varit både 4, 5, 6 o 7 år när vi har flugit på natten) har ibland sovit på transfern, men sen varit vaken på flygplatsen.
    Det brukar vara full rörelse där då, det är massor av plan som går kring midnatt (iaf om ni flyger från Antalya eller Dalaman, övriga flygplatser vet jag inget om), o man går ju o kollar i butikerna o kanske äter en bit osv, så tiden går rätt snabbt ändå. Sen sover han gott på flyget sen  
    Då kanske du kan ge lite tips på vart man ska åka och inte åka i Turkiet med barn Jag har aldrig varit där. Hur är maten? Vi har tänkt hitta en resa med all inclusive...
  • Machapuchare

Med en ergonomisk bärsele, typ Manduca, ERGO eller Patapum, går det utmärkt att bära en sovande treåring. Viktigt att de har lite vana av det innan bara. Hur smidigt som helst!

Svar på tråden Flyga på natten, hur gör man bäst på flygplatsen med sovande barn på 1 & 3 år?