• Anonym (IbeCrazy)

Klåda-underliv och anal

Helvetesjävlaskit, jag kliar ihjäl mig.

Satte in spiral för två månader (fyra mån efter förlossning)  sedan, vid försa mensen efter det fick jag (vad jag trodde var) en svampinfeltion. Behandlade med Canesten, sedan började det klia i ändtarmen. Behandlade med  Canesten även där, då jag tänker det var svampen som utvidgat sitt område. Analklädan försvann inte, köpte Alsoanal, smorde. Klådan i underlivet återkom, behandlade igen med Canesten. Allt minldrades, men kom tillbaks i går, med ett jävla brak! Jag dööööööör. Har dansat tango med diverse klådor i en månad snart.

Viiiiiiill inte kontakt sjukvård. Analklåda. Jobbigt. Måste dock göra det ... om ingen säger att det är "efterförlossningss/spiral-symptom ... men det är det ju knappast. Fnns det ens några sommaröppna gynmottagningar?

Sprang på något om Kondylom när jag googlade, men har haft samma (trogna) partner i fyra år nu.

Någon mer/annat svampmedel vill jag inte använda utan talat med dokor. Bitching att bli resistent.

Någon?

• Svar på tråden Klåda-underliv och anal
  • Hi5

Det kan ju kanske vara så att slemhinnorna reagerar på hormonet i spiralen? Du är inte torr i munnen eller kliig i ögonen med?
    Kolla med din BM, och gå till en gynekolog. Du kanske får byta preventivmedel, men det kan det ju vara värt. Kroppen förändras med tiden och efter graviditeter, så det som var okej tidigare behöver inte funka nu.

Lycka till.

• Anonym

Det är inte herpes som är på väg att bryta ut då? man kan ha det ligga latänt i kroppen sen kan det bryta ut efter man fått barn pag alla hormoner.  
    sov utan underkläder, och ha parfyrmfi kläder och testa smörj in analen med någon mjuk görnade salav, du kanske är torr?  

• karilee73

Har haft springmask fyra-fem gånger och varje gång har jag fått jordens svampinfektion i samband med det. Mycket obehagligt. Det slog mig när jag läste din tråd att det kan vara värt att kolla upp.

• Hi5
    karilee73 skrev 2011-08-01 14:57:38 följande:
    Har haft springmask fyra-fem gånger och varje gång har jag fått jordens svampinfektion i samband med det. Mycket obehagligt. Det slog mig när jag läste din tråd att det kan vara värt att kolla upp.
    Det kan det absolut. Springmask är ju en parasit, och om ditt immunförsvar ligger nere, så är du ett tacksamt offer för båda latent herpes, svampinfektioner och springmask.
    Köp receptfria tabletter på apoteket, och se om det går över. Det är helt ofarligt och ger resultat på 1-2 dygn, har jag för mig.
  • Liniz77

Gå t gyn o få flukonazol tablett som verkar ini ifrån o inte sabbar dina slemhinnor mer. När jag fick tillbaka mensen efter förra barnet fick jag svamp flera gånger på raken
    Innan hormoner etc stabiliserat sig. använd bara bomullstrosor o tvätta de i minst 60 gr annars dör inte svampen.

• Anonym (IbeCrazy)

Det är kopparspriral jag har, borde kanske skrivit det.

Springmask? Weeeeeh. Hur får man det? Ska check it out.

Herpes. Hmmm ... Jag hoppas innerligt det är gammal hederlig svamp/analklåda.

Tack för tips och råd!

• Anonym (That's right)
    Anonym (IbeCrazy) skrev 2011-08-01 19:14:39 följande:

Det är kopparspriral jag har, borde kanske skrivit det.

Springmask? Weeeeeh. Hur får man det? Ska check it out.

Herpes. Hmmm ... Jag hoppas innerligt det är gammal hederlig svamp/analklåda.

Tack för tips och råd!

Hur har det gått?? Vad var det har samma problem
  • edwin47

Helt ok med svamp i fittan eller kli i röven. Vart ihop med en böna i ett halvår tillslut kom vi på att bara låt oss knulla. Svamp eller ej.
     Hej hej. :)

• edwin47

Smorde ballen litet extra

• Anonym (That's right)
    edwin47 skrev 2014-10-12 02:54:55 följande:

Smorde ballen litet extra

Sedan lekte du också rikstönt på dramaten va? Gå o lägg dig istället för att sprida idiotkommentarer, blir bara irriterad av att läsa din barnsliga skit.
  • edwin47

Antar att jag bör svara på that´s right. har inget bra svar på din aggro. Ta´t lungan grabben. Pussar där du skäms mest. Pöjk.

• Anonym (IbeCrazy)
    Anonym (That's right) skrev 2014-10-12 02:46:17 följande:

Hur har det gått?? Vad var det har samma problem

Svamp. Gick till gyn och fick Fluctozanal (eller vad det heter), finns numer som receptfritt, fast under annat namn?
  • Anonym (That's right)

Jaha, så det var bara svamp sedan? Gud vad skönt. Sen dess har allt varit bra?

• Anonym (IbeCrazy)
    Anonym (That's right) skrev 2014-10-12 14:13:54 följande:

Jaha, så det var bara svamp sedan? Gud vad skönt. Sen dess har allt varit bra?

Jupp, sedan dess all good.

Gött för dig att det numer är receptfritt :)
  • Anonym (That's right)
    Anonym (IbeCrazy) skrev 2014-10-12 15:50:53 följande:

Härligt! Glad för din skull :) Men ska be om en biopsi tror jag. Det kanske inte alltid syns på flytningen eller så.
  • Anonym (That's right)

Fick du bara en kapsel som hjälpte eller fick du flera kapslar att ta under en längre tid?

quote=74155118][quote-nick]Anonym (IbeCrazy) skrev 014-10-12 15:50:53 följande:[/quote-nick]

[/quote]

Svar på tråden Klåda-underliv och anal