Blood patch
Någon som har erfarenheter av en blood patch? Typ biverkningar/ryggont?
Någon som har erfarenheter av en blood patch? Typ biverkningar/ryggont?
Jag gjorde en för tre år sedan, fick spinalhuvudvärk efter förlossningen. Jag hade väldigt ont i ryggen efteråt men tror inte att det hade med just blood patchen att göra utan att jag blev stuken i ryggen så många gånger.
Var det muskulär smärta eller var det i själva ryggraden det gjorde ont?
Okej, jag har själv nämligen fått en fellagd epidural så jag fick spinalhuvudvärk och efter 9 dagar gjorde jag en bloodpatch. Blev genast av med huvudvärken, men har istället mycket smärta i ryggen vid stickstället. Jag tror att det både är muskulärt pga lokalbedövningen och sen i ryggraden där han sprutade in blodet. Så jag har jättesvårt att böja och röra ryggen.
Ungefär hur länge efter hade du ont?
Oj, jag minns inte riktigt men jag hade ont i huvudet i en månad ca, blood patchen fungerade inte helt bra, och jag hade ont i ryggen minst så länge också. Men då blev jag stucken 8 ggr också.
Oj vad många stick! och vad länge du fick genomlida denna hemska huvudvärk! Men starkt av dig att hålla ut. Ibland får man en till blood patch om det inte riktigt hjälpt. Du hade nog det ännu värre än mig och jag tyckte jag kände mig döende, ha ha. Som sagt, 9 dagar sen stod jag inte ut längre. Är överlycklig att jag kan sköta om min son till fullo nu trots ryggsmärtan, men jag känner att den blir bättre och bättre för varje dag som går så det går åt rätt håll! Tack för att du delade med dig av din erfarenhet!
Jag blev erbjuden en blood patch till men jag ville inte bli stucken i ryggen en gång till, huyvudvärken som var kvar var inte alls lika jävlig som den var innan och det blev bättre och bätttre under hela månaden, tilllslut var det bara som ett tryck över huvudet kvar. Jag tror dina 9 dagar faktiskt var värre än mina 9 första, jag fick blood patchen redan dag 2 och efter det blev det ju bättre iaf. Klart att jag delar med mig
I lördags födde jag mitt andra barn och jag tog epiduralen då också. Den här gången slapp jag huvudvärk! Jag pratade med en narkosläkare innan och hon vågade nästan lova att jag inte skulle råka ut för det igen för så otur kan ingen ha.