• Mimmi86

Ont i vä ljumske, gravid v35

Hejsan

Imorse hände något som jag aldrig varit med om innan, känner i efterhand att jag kanske borde ha ringt in??
    Det brände och högg till i vänster ljumske, gjorde ont och magen blev hård som en boll, antar att de var en sammandragning? det hände kanske 3ggr under 30 min, sen inget mer..

Sen idag nu nyss när jag var uppe och handla (inte långt att gå,men med uppförsbacke) så när jag bär kundkorgen så känner jag en liten mindre version av det onda i vänster ljumske, likaså när jag bär hem mina två kassar som inte väger allt för mkt.

Är det sammandragningar jag känner eller kan det vara något annat?

bebis kör runt i magen som vanligt, bebis ligger i rätt läge men något ruckbart. Kankse en fixering på gång?

Är första barnet för mig och vill inte ringa och störa i onödan till sjukhuset, då jag känner mig rätt lugn ändå, då jag vet att bebis har sin vanlgia aktivitet...

Någon som varit med om liknande??

Kan tillägga att jag under helgen varit både till ikea och gått  där inne, fick då sammandragning men inte onda, samt skruvat ihop lådor till byrå samt städat, kanske blev en aning för mkt för kroppen?!

_-*-_BF 110911
  • Svar på tråden Ont i vä ljumske, gravid v35
  • Mimmi86

Ingen som varit med om liknande eller hört??

_-*-_BF 110911<3
  • Mimmi86

puffar...

_-*-_BF 110911<3
  • Nenta

Hej! jag har ont i höger ljumske. Men jag har det till o från hela tiden. När det är som värst använder jag mig av kryckor och smärtstillande tabletter. Min Bm sa till mig att det är foglossningen och att den lille börjar fixera sig. Kan bli bättre när den är fixerad. Men jag tycker det gör ont ändå till och från.  Ring in och se vad dom säger, de finns där för dig! Det är bara ett telefonsamtal. :) Kan ju vara så att det är fogarna som inte har klarat av allt gående i helgen för din del och skruvande. Oftast kommer det dagen efter de riktiga onda för mig iallafall..

• pluppfamiljen

Jag har sååå ont i muttbenet? Och i jumskarna Särsilt på nätterna  är i vecka 34 skulle tro han håller på att fixera sig. 

Blivande 6 barns mamma
  • Sajo

Jag har också ont i jumskarna, men det känns mer som en sträckning än en värk eller sammandragning. Mitt onda kommer också på natten när jag försöker hitta en bra sovställning. Jag är bara i v 31.....
    Men jag håller med om att du alltid kan ringa in om du är osäker eller om det håller i sig.Glad

• Nenta
    pluppfamiljen skrev 2011-08-02 10:26:45 följande:
    Jag har sååå ont i muttbenet? Och i jumskarna Särsilt på nätterna  är i vecka 34 skulle tro han håller på att fixera sig. 

Muttbenet är nog foglossning iallfall, om du har ont där. Jag har problem när min bm ska mäta magen på mig, gör ju så ont när hon trycker där. Där hade jag ont förra gravididteten oxå. Fixerar sig säkert! :)
  • Mimmi86

Hej på er...

skönt att man inte är ensam om dessa saker... idag är det i stort sett borta, skulle kunna tro att de var fogarna kanske? För sitter eller ligger jag så är/var det borta, men stödde jag på vänster ben så kände jag av det svagt..

Inte en aning, men känner av det ibland om jag går, känns som en sträckning, lite som träningsvärk? hur som så verkar det vara en del av det sköna med att vara gravid ;)
    Något man får tåla... Men man funderar ju, det går inte att undkomma hehe..

Ska träffa bm om 1 vecka så väntar tills dess OM det inte blir värre såklart..
    Har ju dragit på mig lite vätska och gått upp lite mer i vikt samt så har magen tagit ett rejält skutt så kanske övriga kroppen inte hängt med? :)

Men snart så, så har vi våra små här.. bara att stå ut de sista veckorna!! :)
    Hoppas ni mår bra för övrigt. =)

_-*-_BF 110911<3
  • Nenta
    Mimmi86 skrev 2011-08-02 11:26:52 följande:
    Hej på er...

skönt att man inte är ensam om dessa saker... idag är det i stort sett borta, skulle kunna tro att de var fogarna kanske? För sitter eller ligger jag så är/var det borta, men stödde jag på vänster ben så kände jag av det svagt..

Inte en aning, men känner av det ibland om jag går, känns som en sträckning, lite som träningsvärk? hur som så verkar det vara en del av det sköna med att vara gravid ;)
    Något man får tåla... Men man funderar ju, det går inte att undkomma hehe..

Ska träffa bm om 1 vecka så väntar tills dess OM det inte blir värre såklart..
    Har ju dragit på mig lite vätska och gått upp lite mer i vikt samt så har magen tagit ett rejält skutt så kanske övriga kroppen inte hängt med? :)

Men snart så, så har vi våra små här.. bara att stå ut de sista veckorna!! :)
    Hoppas ni mår bra för övrigt. =)
    vad skönt att det är bättre! Tips när du vilar och har ont är att ha en kudde mellan knäna. Går fortare över då och om du har värk så lindrar det lite iallfall. Känns det som gummiband som är gammal mellan benen, svårt att tönja ut.. så svårt att beskriva känslan.. 
  • gladayoyo

Jag brukar få ont på vä sida, under magen liksom ibland. Jag tror det är mina tarmar. När min bebis fixerade sig i vecka 34 fick jag också riktigt ont, nu är det bättre igen. Allt är ju dock bara gissningar från min sida men det kanske är skönt att höra hur andra har det.

Svar på tråden Ont i vä ljumske, gravid v35