• Snake

Bästa tatuerare i Stockholm!

Bästa tipsen på tatuerare i Stockholm, har ni några?

• Svar på tråden Bästa tatuerare i Stockholm!
  • Izap

Jag och sambon har testat ca fem olika och vi gillar Infamous studio på söder, Kocksgatan. Menför några dagar sen "sprang" jag på en hemsida, gallontattos, han tatuerar på kungsholmen, skitsnygga tatueringar! Så han blir anlitad nästa gång! :)

• CoolJen

Om jag skulle få råd att tatuera mig så skulle det bli hos Jens på heavenly inc (tror det heter så)

• Snake

Okej tack för tipsen tjejer :)

Så funderade jag, jag har redan en stor tatuering som är gjord hos en som är mycket bra. Trots det funderar jag på att prova någon annan nästa gång. Hur tycker ni som gaddat er hos olika, skär sig så att siga tatueringarna eller passar de fint ihop?

Tycker ni man kan blanda olika stilar? Tex om man har starka konturer bör man väl fortsätta med det annars ser det väl konstigt ut.

• RocketQueen
    CoolJen skrev 2011-08-02 09:11:57 följande:
    Om jag skulle få råd att tatuera mig så skulle det bli hos Jens på heavenly inc (tror det heter så)
    Ja han har sjukt bra rykte. Doc Forest är ju lite av en legend. Personligen tycker jag att Swahili Bob är en utmärkt studio där alla artister är bra med sina personliga stilar. Jag skulle nog välja artist efter vilken stil jag vill ha.

Klart man kan blanda stilar! Det viktigaste är att man trivs med sina tatueringar. En bra tatuerare får det att se bra ut ihop med befintliga tatueringar oavsett hur de ser ut.

Men vad är det för stil du är ute efter?
  • CoolJen

Jag skulle beställt tid hos honom och frågade lite saker i ett mail. Han svarade att han har tid om först 8 månader! Och under tiden hann mina pengar gå åt till annat. Jag gillar verkligen hans stil!

• Snake
    RocketQueen skrev 2011-08-07 02:23:00 följande:
    Ja han har sjukt bra rykte. Doc Forest är ju lite av en legend. Personligen tycker jag att Swahili Bob är en utmärkt studio där alla artister är bra med sina personliga stilar. Jag skulle nog välja artist efter vilken stil jag vill ha.

Klart man kan blanda stilar! Det viktigaste är att man trivs med sina tatueringar. En bra tatuerare får det att se bra ut ihop med befintliga tatueringar oavsett hur de ser ut.

Men vad är det för stil du är ute efter?
    Vet inte riktigt vad stilen på det jag har heter- inte o.s. i alla fall. Tänkte mest på konturgrejen.., men det borde nog inte va något prolem vid närmare eftertanke :)

Ibland stör jag mig på mina tatueringars starka konturer! ser mer tredimmesionellt ut utan, men tydligen håller gadden längre i alla fall.  
  • von Brev

Om Jens på Heavenly Ink inte kan, har vi Linnea i samma studio. Ung tjej men väldigt duktig.

Svar på tråden Bästa tatuerare i Stockholm!