• MamaInternational

Hur många kcal innehåller en pizza på ett ungefär?

En person behöver ca 2000kcal per dag och många äter tydligen en pizza lite då och då i veckan. Hur många kalorier tror ni det är?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 14:55
    Av 99 personer så har bara två röstat rätt, majoriteten röstar på hemskt låga siffror. ..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 15:27
    Äch nu börjar det bli mer och mer om att jag inte skrev noga nog om vilken slags pizza, varifrån, hur gjord och buhu bla ha.... SVARET ÄR 3600 kcal innehåller en pizza från pizzerian. Så gott folk om ni äter två smörgåsar och kaffe med mjölk till frukost och en halv pizza till lunch på pizzerian så har ni uppnått er dagsbehov av energi.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många kcal innehåller en pizza på ett ungefär?
  • Skruttunge

Det är ju lite olika från pizzeria till pizzeria, men jag gissade på 1800kcal! Är ju en hel dagsranson för en kvinna med låg aktivitetsnivå... Skulle inte förvåna mig om det var mer

• FrökenLöken

1200 cirkus. Skiljer sig dock lite på vilken pizza man väljer. Lite, i alla fall.

Jag lämnar alltid kanterna, så jag kan räkna bort ett par kcal. Moahahaha.

• Loriyana

Jag har inte en blekaste aning.

• Tonårsmamman1
    MamaInternational skrev 2011-08-01 21:19:33 följande:
    Majoriteten tror på 1200 och 1800 kcal. Väldigt låga siffror..
    Är nog ett önsketänkande! Flört
  • tahira
    MamaInternational skrev 2011-08-01 21:19:33 följande:
    Majoriteten tror på 1200 och 1800 kcal. Väldigt låga siffror..
    Haha, jag som inte har någon aning röstade på 1800, för att jag trodde att det stod i TS att man behövde 2000 i VECKAN.

Så tänkte jag att "ja, men en pizza är nog lite mindre än vad man behöver en hel vecka"

Själv äter jag kanske pizza två gånger om året och annars mest fisk och sallad och har aldrig varit intresserad av att lära mig om kcal Tungan ute 
  • Vroooooom

Ingen aning egentligen men så äter jag ju sällan pizza. När jag gjorde egen så slutade jag på runt 1600 kcal så min tanke är ju att pizzan från restaurang borde inte ligga så himla långt därifrån.

A room without books is like a body without a soul
  • Tonårsmamman1
    tahira skrev 2011-08-01 21:25:26 följande:
    Haha, jag som inte har någon aning röstade på 1800, för att jag trodde att det stod i TS att man behövde 2000 i VECKAN.

Så tänkte jag att "ja, men en pizza är nog lite mindre än vad man behöver en hel vecka"

Själv äter jag kanske pizza två gånger om året och annars mest fisk och sallad och har aldrig varit intresserad av att lära mig om kcal Tungan ute 
    Det behövs ju inte när man äter så hälsosamt! Glad
Svar på tråden Hur många kcal innehåller en pizza på ett ungefär?