• Svar på tråden Du med 1barn
  • Mikesh

Beror på om det är jag som handlar eller om jag ber sonens farmor att handla.

När jag stor handlar hem till mig o sonen kan det utan tvekan gå på 2000-3000kr månaden..
    När mossan handlar och kör hem det till mig så blir det max 1000kr..

Men detta med att handla ekonomiskt kommer antagligen med åldern haha

• Angelmon
    Mikesh skrev 2011-08-02 18:39:12 följande:

Beror på om det är jag som handlar eller om jag ber sonens farmor att handla.

När jag stor handlar hem till mig o sonen kan det utan tvekan gå på 2000-3000kr månaden..
    När mossan handlar och kör hem det till mig så blir det max 1000kr..

Men detta med att handla ekonomiskt kommer antagligen med åldern haha

Hej!
    Det var lite kul att höra er prata om vad ett matkonto kostar för ett barn per månad. Då jag nyligen börjar fundera på att lära mig hantera ekonomin bättre. Jag är ensamstående förälder till 1 barn på snart 8 år.
    Hm, tycker att vårt matkonto är lite väl mkt faktiskt och fattar inte hur det kan bli så??? Haaa. Vi ligger på tillsammmans = min son och jag på ca 6000. Låter ju inte klokt, när jag ser siffran. fattar inte hur det kan bli sådär???
    Är nog jävligt oekonomisk i gemförelse mot min mor som är tvärtom. Lustigt det där...
    Hur ska jag skära ner kostnaden liksom???? Vet någon ett bra tips?
  • La Lola
    Angelmon skrev 2011-08-07 05:13:44 följande:
    Hej!
    Det var lite kul att höra er prata om vad ett matkonto kostar för ett barn per månad. Då jag nyligen börjar fundera på att lära mig hantera ekonomin bättre. Jag är ensamstående förälder till 1 barn på snart 8 år.
    Hm, tycker att vårt matkonto är lite väl mkt faktiskt och fattar inte hur det kan bli så??? Haaa. Vi ligger på tillsammmans = min son och jag på ca 6000. Låter ju inte klokt, när jag ser siffran. fattar inte hur det kan bli sådär???
    Är nog jävligt oekonomisk i gemförelse mot min mor som är tvärtom. Lustigt det där...
    Hur ska jag skära ner kostnaden liksom???? Vet någon ett bra tips?
    6000?!
    Det äter inte ens vi för som är en familj på 4! Förvånad

Vad äter ni? O var handlar du?
    Det är steg ett.

När jag var ensamstående med 1 barn låg väl matkontot på 1500-2000 vill jag minnas.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Xofina

Oj, 6000 då är det nog lite "lyx" i det hela Flört
    Vär 2 vuxna och ett barn på 6 månader (jag delammar fortfarande) så än kostar han inte så mycket i matväg.
    Men däremot arbetar min man som snickare och äter en hel del haha!
    Cirka 4000 går åt per månad!   

• Xofina

*Han spelar dessutom ishockey Flört

Men 4000 är MAX! Brukar ligga på 3500 kr 

• superpuma80

Säkert 4000:-. Jag och en 2-åring varannan vecka. Men då köper jag vad jag vill och jag gillar GOD mat med bra kvalitet så det får gärna kosta.

• mammatilleliasa

Mellan 2000-3000kr :)

• Busflickan

För mig och min 3åring blir det ungefär 3000:-/månad. Då inkluderas lördagsgodis, tvättmedel, hygiengrejer och annat man kan köpa på en stormarknad ;) Maten borde därmed ligga på kanske 2500:- typ... 

Svar på tråden Du med 1barn