• september77

Konsert med 4 månaders bebis

Jag och min man har biljetter till en Gyllene Tider-konsert i sommar. Då kommer vår dotter att vara 4 månader. Kan det vara skadligt för hennes hörsel om vi tar med henne på konserten (givetvis kommer vi att ha hörselskydd till henne)? Möjligheterna att lämna henne till barnvakt (vilket vi hade planerat) verkar tyvärr vara obefintliga. Är det någon som har haft med sitt barn på konsert? Och hur gick det?

• Svar på tråden Konsert med 4 månaders bebis
  • majbarn

Så länge hörselskydden är på är det nog ingen fara. Känner folk som varit på racerbanor med sina små bebisar och de tog ingen skada. Ska också på Gyllene tider konserten i sommar. Ha d gott!

• Toyya

Hej!
    Min brorsdotter var med oss (och sina föräldrar) på konsert när hon var ett halvår ungefär. Hade öronproppar såklart. Verkade ha hur kul dom helst o det gick jättebra.

• Jennie Brunflo

Det var en tjej i min föräldrargrupp som frågade precis det. Hennes son skulle vara 6 månader när hon skulle på GT. BVC sa att man ska köpa barnhörselskydd och ha på dessa. Då är det ingen fara!

Naturligtvis måste du/ni stå långt bak också....inte så nära högtalarna.

Ha det så SKOJ!

• Maggis

Vi var på Per Gessle förra sommaren med Melker, då var han en månad gammal. Hörselskydd + att vi stod långt bak. Gick utmärkt! Han sov hela konserten igenom. Enligt bvc var det helt okej.
    Ha det fint! Vi ska också på GT, i Skövde. Fast den här gången får Melker stanna hemma hos farmor & farfar.
    Kram.

• september77

Finns det ytterligare någon som har erfarenhet av detta? Som själv varit iväg med sitt barn?

• Villebusen

Jag skulle ALDRIG göra det!!! Vare sig med öronkåpor OCH proppar!!

Har själv en bullerskada på hörseln.

Har sjungit i kör och där har jag hört att barnet MINST ska vara 6 mån för att vara med på en körövning. (och det är ju inte samma decibel som på en konsert)

• Aprilia

jag ska med på GT i sommar, Tuva kommer att vara 7 mån då, jag har köpt hörselskydd till henne... eventuellt kommer hon att ha barnvakt...

• Jen75

FY va jag blir avis. Ville åxå men fick inte biljetter SNYFT. Rocka loss tjejer & ha en underbar sommar.

KRAMISAR

• september77

*puttar upp* konserten närmar sig och vi har fortfarande inte bestämt om vi skall gå, någon mer som har erfarnhet?

• therese

Nja, inte direkt men en bekant leder en gospelkör, och under repetetionerna har hon haft lilleman i en sele på magen. Lilleman har haft kåpor på sig och sovit för det mesta. Verkade inte bli störd alls!

Svar på tråden Konsert med 4 månaders bebis