• Shaun the sheep

    Vilken organisation hjälper bäst till? Jag vill skänka pengar till Afrika!

    Har en riktig deppdag, och surfade in på Aftonbladet. Bilden på det utmärglade lilla barnet som är lika gammalt som min dotter fick mig att känna mig att vilja hjälpa till. I artikeln står det att man kan skänka pengar till Läkare utan gränser, de är väl ganska seriösa? Hur mycket måste man egentligen skänka för att göra skillnad? Jag är inte välbärgad denna månad, men vill ändå göra någonting.. Vad säger ni?


    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Vilken organisation hjälper bäst till? Jag vill skänka pengar till Afrika!
  • Faile

    Läkare utan gränser tycker jag. Känner själv både sjuksköterskor och läkare som arbetar på uppdrag av dem och vet därför att hjälp kommer fram.


    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Shaun the sheep

    Tack för ditt svar

    Jag önskar nästan att jag inte slösat så mycket med pengarna i helgen (vi åt ute, fikade och köpte mass onödigheter) så att jag hade kunnat skänka mer. Nu har jag precis så det räcker till mat, blöjor och såna saker. Jag har ju en buffert också, men det är låsta pengar. Känns jobbigt att inte kunna göra mer. 


    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Mymystery

    Läkare utan gränser, Unicef, Röda Korset och Individuell människohjälp är alla seriösa organisationer som Jag själv har skänkt till. Har själv arbetat för en några hjälporganisationer Och vet att viss del går till administrativa kostnader men största delen går till ändamålet. Det är alltid bättre att skänka en liten slant än stå över för man anser att de är för lite. Tänker man efter så kostar en fika på stan för mig Och min dotter lätt 100 kr. Jag hoppar gärna denna fika och Ger till behövande.

Svar på tråden Vilken organisation hjälper bäst till? Jag vill skänka pengar till Afrika!