• twinkies

Lindex FIX overall

Hej,

Någon som har haft Lindex FIX vinteroverall tidigare?

Våra barn är 2,5 år och 4 år, rör sig mycket, men sitter också i snö, åker pulka etc.

Ni som har erfarenheter med FIX är den slitstark och håller torr??? Om det regnar brukar jag köra fodrat galonställ istället.

Hittils har vi haft REIMA vilka är kanon men alldeles för dyra....

Tacksam att läsa era erfarenheter!

• Svar på tråden Lindex FIX overall
  • nilam 74

har haft byxa och jacka från fix ,både vinterkläderna och skalkläderna och jag har varit nöjd,dottern har varit torr och varm ialla väder.tycker dom inte blir så slitna heller och då är dottern snart 7 år och rätt så vild.

• Lumo

Vi har åxå bara tvådelade skalkläder, de är super! Mycket prisvärda o slitstarka!

• Busbellan

Har haft skalkläderna och vinterjackan från fix och det har absolut hållt torrt. Särskilt skalkläderna är jag nöjd med.
    I vinterjackan måste det varit något som min son reagerade på för han blev alldeles prickig på hakan när han haft den jackan och jag har hört andra som haft samma problem. Men torrt höll den absolut även här i blöta småland

Mamma till Nora, August och Ella
  • annie dark

Ngn som testat fix skidvantar? Håller de tätt?
    Köpte vanliga vintervantar på Lindex förra året och hade som extravantar på dagis men var det lite blötsnö så blev de blöta. Kör popvantar men dyrt att köpa fyra par varje vinter.

• Jiiipppiii

Min flicka, nu 4 år, hade en FIX-overall förra vintern. Hon blev kall när det var som kallast ute och när det var kallt blev den hård och prasslig. Men om det inte är en lika kall vinter i år så tror jag den funkar bra!

Vantar kan jag tipsa om de i tyg från:
    www.tornedalens.com

Varma, sköna, lätta att tvätta och sitter kvar på barnet. Inte så dyra heller, de första jag köpte kunde tösen ha 2 vintrar...

• Hanah

Min son har haft FIX overall och har hållt sig både torr och varm i alla väder, även under de kallaste dagarna förra vintern. Och dessutom ser den helt oanvänd ut fast han har haft den i ca 5-6 mån, o lekt som en vilde

• MIC

Hanah; Jag kunde ha skrivit det inlägget själv! Helnöjd med FIX från förra året och overallen ser ut som ny fortfarande..

Isak - min solstråle - 080701
  • Hanah

Extra bra är ju priset, man brukar ju alltid få rabattkuponger från Lindex - 30% på valfritt barnplagg tex. Perfekt!

• cloudberry79

Vi har haft en FIXoverall och var jättenöjda, då var sonen två år. I år köper vi en Kappahl Proxtec tror jag, eftersom den fick bra resultat i VF-testet (tredje plats efter Reima och PoP, och så mycket betalar jag inte för något som används i några ynka månader...). Dessutom kostar den lika mycket som Lindex FIX, plus att Kappahl också brukar ha kuponger nästan jämt.

If you love me - please don't feed me!
  • AW76

Jag handlade för första gången en FIX-overall i år. Är nöjd med deras skalkläder, och tänker att overallen bör vara likvärdig. Dessutom, med 30%-kupong blev det kanonpris för en helt ny overall! Dottern blev jätteglad när hon såg den och längtar redan till snö kan jag tillägga.

Svar på tråden Lindex FIX overall