• Pollygirl

Lock för örat som vägrar å ge sig *irriterande*

Jag har haft lock för örat sedan i går kväll, det brukar funka å hålla för näsan och sen "blåsa" ut, men den här gången vägrar det å ge sig.
    Jag tror att det beror på att jag precis har varit sjuk, förskyld och ont i halsen.
    Vad kan man göra?

Jag har läst i andra trådar om lock för öronen, där sa några att man kunde prova med nässpray typ nezeril, som jag har hemma.
    Men vad jag inte riktigt förstod var ifall man skulle ta nässpray i näsan eller i örat som
    man har lock för?

• Svar på tråden Lock för örat som vägrar å ge sig *irriterande*
  • Pollygirl

ingen som vet ifall man ska ha det i näsan eller örat??

• LisaP

i näsan tror jag.. det funkar avsvällande.. testa m nezeril och sedan blås å håll för näsan du vet..

• bisou

Det kan också vara så att du har fått lite vätska i örat pga förkylningen. Det försvinner av sig självt, men kan ibland sitta i ett tag. Använd näsdroppar som avsvällande samt fortsätt "blås"! Som sagt, vli inte förvånad om det inte försvinner på en gång. Men försvinner gör det till slut.

• Pollygirl

Inget funkar ju j*ävla öron lock, har ni några andra tips?

• Jessica24

Du har inte fått öroninflammation?
    Jag var jätteförkyld i mars/april i år och hade halsfluss (dom trodde först det var körtelfeber), snuvig osv.
    Fick medicin, men började efter några dagar få lock för örat = blev "döv", så jag gick tillbaka till läkaren som såg att jag hade fått öroninflamation.

Hon sa att det inte är så vanligt då man är äldre, utan mest då man är barn. Hade mycket problem med mina öron då jag var lite och då gjorde det ONT, det gjorde det inte denna gången.

/Jessica24

• Milimani

Vaxpropp kanske? Det fick jag i somras på båda öronen och var inte roligt. Kändes iofs mer som vatten i örat än lock för örat. hur som helst fick vårcentralen spola rent mina öron efter att jag haft i revaxör över natten.

• annie29

köp revaxrör eller vad det heter,finns receptfritt på apoteket,funkar utmärkt på mig när jag har vaxpropp,för det låter som det!

Svar på tråden Lock för örat som vägrar å ge sig *irriterande*