Havandeskapspenning ni inom handels
Hej
Ni som arbetar inom handels (livsmedelsaffär) vad har ni skrivit i ansökan om havandeskaps penning?
Jag sitter ju i kassan, men det är mycket enformiga rörelser och tunga lyft, 10kilos säckar med kattsand och hundmat, sexpack läsk som väger mellan 8-12 liter, läskbackar. Sen häver vi på våra ciggarettlådor (som sitter ovanför kassan) upp och ner varje morgon och kväll. Vi får tobak och snus leveranser som ska packas upp samt tidningar och tidningsreturer som ska lyftas och placeras ut samt de som ska buntas och returneras. Sen är det svårt att komma ifrån och kunna gå på rast (det går ju inte fören det är lugnt med kunder) så ibland blir man sittandes i flera timmar i sträck. Fast det allra värsta är att man inte kan gå och kissa när man behöver för att man har köer, jag har ju en bebis som trycker sparkar på urinblåsan så är kissnödig stup i ett.
Men nog om mig vad har ni andra skrivit vad är väsentligt och vad är oväsentligt? Har hört att det inte är så stor chans att man får havandeskapspenning som kassörska men jag tycker inte att man klarar arbetet fullt ut, det går inte lika lätt med en stor mage och en värkande rygg som det gör i vanliga fall. Jag vet inte hur jag ska formulera mig tycker det jag har skrivit mest låter som gnäll :(