• 2ggrpappa

För och nackdelar med att legalisera cannabis

Narkotika är ett ämne som folk har mycket att tycka om tror jag
    De som är för att cannabis släpps fritt säger att det är bra osv, medan de som är mot säger att det är inte bra osv.

Den diskutionen tar nog aldrig slut, men om man vrider lite på diskutionen så att de som är mot en legalisering, skall skriva vad man tror/tycker vore bra med en legalisering och de som för en legalisering så skall skriva vad man tror/ tycker är dåligt med en legalisering.
    Kommer någon att svara? Har motståndarna något bra att säga om cannabis och har förespråkarna något negativt att säga om saken? det kansek bara är jag som är intresserad av att få veta.

1) Jag är för en legalisering, och jag tror/tycker att det dåliga med det är....

2) Jag är mot en legalisering, och jag tror/tycker att det bra med det är...

Det kanske inte alls funkar, men jag vill gärna veta vad folk som är för tycker skulle vara dåligt,
    och de som är mot tycker vore bra

Personpåhopp behöver väl vi väl inte syssla med? Man kan använda sin energi till annat.

• Svar på tråden För och nackdelar med att legalisera cannabis
  • Nintendo

Jag är för en legalisering av cannabis och tycker att det borde säljas i liknande stil som alkohol på systemet.

Jag har faktiskt svårt att se fördelarna med att hålla det illegalt. Jag tror att samhället hade mått bättre av att det såldes under kontrollerade former än som idag, vem som helst kan få tag på det, även väldigt unga människor.

• AlexanderM

Jag är emot det pågrund av att det redan finns nog med drogproblem i detta land. Men en fördel är att om man gör som i Holland så kanske man har mindre kriminalitet ang drog försäljning

• V   V

Dom flesta drogproblem vi har i dag kommer inte från droger i sig utan från lagstiftningen, det säger sitt.
    Det kostar multum att ha lagar ingen följer och vi har inte råd att med dessa lagar skada produktiva medborgare i samhället.

Legalisera cannabis och slå en dödlig slag mot dom kriminella ligor som idag står bakom försäljningen.

• carnitas01
    AlexanderM skrev 2011-08-03 08:16:32 följande:
    Jag är emot det pågrund av att det redan finns nog med drogproblem i detta land. Men en fördel är att om man gör som i Holland så kanske man har mindre kriminalitet ang drog försäljning
    De som har avkriminaliserat har sett en omvänt situation, där drogproblemen minskar.
    Och med en legalisering så kan man föra in intäckterna från cannabisen till vård och RÄTT information om cannabis.
    Intäckterna som blir över sen kan man använda till andra viktiga områden som tex skola och äldre våtrd, som jag anser är förbannat dålig.

En ligalisering är de kriminellas värsta mardröm, rätt lustigt att motståndare står och håller med varandra :p
  • 2ggrpappa
    carnitas01 skrev 2011-08-07 16:19:41 följande:
    De som har avkriminaliserat har sett en omvänt situation, där drogproblemen minskar.
    Och med en legalisering så kan man föra in intäckterna från cannabisen till vård och RÄTT information om cannabis.
    Intäckterna som blir över sen kan man använda till andra viktiga områden som tex skola och äldre våtrd, som jag anser är förbannat dålig.

En ligalisering är de kriminellas värsta mardröm, rätt lustigt att motståndare står och håller med varandra :p
    Visst det behövs pengar, massa pengar till skola, vård osv...
    Det finns väl både för och nackdelar med en legalisering.

Skulle det vara möjligt med en legalisering? Ett systembolag "Gräsbolaget" Skrattande eller skall läkare skriva ut recept och så får man hämta ut det på apotek...?
  • carnitas01
    2ggrpappa skrev 2011-08-07 16:38:42 följande:
    Visst det behövs pengar, massa pengar till skola, vård osv...
    Det finns väl både för och nackdelar med en legalisering.

Skulle det vara möjligt med en legalisering? Ett systembolag "Gräsbolaget" Skrattande eller skall läkare skriva ut recept och så får man hämta ut det på apotek...?
    Själv svårt att komma på en nackdel som ens kommer i närheten av fördelarna.
    Alla vinner på det utom kriminella nätverk som har allt och förlora.

Blir cannabis medicin, som är på väg som jag förstår besluts processen för mediciner.
    Så komemr läkarna kunna skriva ut cannabsi medicin till vem som helst och till vilken åkomma dom anser CB kan hjälpa.
    precis som alla andra mediciner vi har  nu som är under recept, och då blir ju det apoteket såklart.
    Man kan anta ett liknande system som med alkoholförsäljningen.
    Vilket säkert kan funka hur bra som helst, och enterligen försvåra handeln till minderåriga.
  • KarlAsp

Kul att ni tar upp diskussionen om cannabis! att legalisera cannabis skulle innebära att brukare och missbrukare skulle få bättre förutsättningar för att leva ett ordnat liv inom det sociala skyddsnätet. En liberal politik skulle minska lidande för många individer som är helt onödigt.

För er som vill läsa mer om att legalisera cannabis rekommenderar jag Legalisera Cannabis !

• KarlAsp

Vart visst fel när jag länkade, legalisera cannabis är hemsidan!

Jag tycker  debatten om att legalisera cannabis börjar bli mer och mer intressant. Det är riktigt grova uppstick som görs inom vissa ungdomssegment i en del partier. Man undrar ju hur långt de kan löpa linan ut i cannabis debatten innan de sågas totalt. 

Svar på tråden För och nackdelar med att legalisera cannabis